13 augusti -09 - Bara hemmamys
Det var en bra födelsedag igår! Först på morgonen var Meja jättekinkig o ville varken äta eller sova eller vara vaken lugn, bara gnällde. Så mamma o syskonen kom lite tidigare för att ge lite avlastning så jag kunde plocka undan det sista o dekorera smörgåstårtan. Bara det att när de väl kom så hade hon ju somnat i alla fall ;) Menmen, jag fick lite diskhjälp och smörgåstårtahjälp osv i alla fall :) Sen vid halv12-tiden kom mormor, gamlamorfar o hans sambo & morbrors familj. Vi åt lite o Meja fick som vanligt uppmärksamhet ;) Meja, jag, mamma, mormor och gamlamorfar passade på att ta ett "5-generationersfoto" med :) Ska ta några bättre sen på dopet när alla är lite mer fixade och vi har någon bättre kamera :)



När de hade åkt fick jag o Meja vila ett par timmar, låg bara i soffan och mös :) Sen vid 5-tiden kom Mattias föräldrar o bror, pappa och Ewa, moster o kusinerna & mamma o syster igen ;) Även Mattias kom ju hem från jobbet... Tack så mycket alla för fina presenter och hjälp med disk osv! På kvällen blev det bara dryga framför TV:n och mata lilltjejen konstant ungefär då hon var kinkig igen :P Och just det, hon kaskadspydde igen igår på dagen. Mattias hade köpt med sig en annan mildare ersättning hem som hon fick och verkade nöjd ett ganska bra tag, men sen när hon skulle äta igen så kom det upp massa, så hon  var nog egentligen inte mer hungrig. Menmen, får prova igen en annan gång!



Fick massa bra grejer i alla fall: (och Meja med ;) bilder ovan!)
En mixer
En hushållsassistent (äntligen kan jag baka bullar o bröd normalt ;P)
Presentkort på klippning+slingor
Presentkort på GinaTricot x 2 (500+200:-)
Presentkort på Carlings (200:-)
Presentkort på JC (400:-)
Presentkort på People tattoo (200:-)
Ett halsband
Presentkort på restaurangbesök + barnvakt
En bricka
"Hållare" till halsband o sånt
600:- i kontanter
så nu ska jag bli snygg ;)

Idag ska vi bara vara hemma. Jag ska städa upp lite från igår, disken som är kvar och så. Sen tänkte jag ta med Meja i vagnen på en promenad så man kommer i lite halvform någon gång. Har några kilo jag vill gå ner så lika bra att börja. Ska linda magen idag med så magmusklerna får lite hjälp o dra ihop sig igen! Annars har faktiskt magen gått ner bättre än förväntat tack o lov. Sen ikväll kommer Nettan, Andreas o Neo och äter middag o så! :)
Helen

Vad kul att du är nöjd med födelsedagen!!! Blev ju en hel del! Smörgåstårtan var SÅÅ god - synd du inte fick en bit över!!

Vi får väl ta lååång promenad sen på vår fredagsfika osh lunch i stället!! Puss!!

Zandra

Ja jag vet, det är svårt att låta bli att lägga ut bilder. :)



Låter som en härlig födelsedag gumman, och smörgåstårtan såg ju inte helt fel ut heller. ;)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress