26 aug 2009 - Hicka
Nu ligger lillan här hos mig och hickar som en tok som vanligt efter hon har ätit. Hela hon bara hoppar :P

Igår var hon superduktig och somnade alldeles själv i vaggan vid 23-tiden! Så skönt. Dock sov hon bara till kvart över 1 sen, men eftersom hon alltid somnar om igen så fort hon ätit färdigt på natten gör det inte så mycket. Vaknade sen vid 6-tiden, åt lite till och vaknade runt 8 efter lite bök och massa pruttande de två timmarna. Gasig i magen?! :P

Igår tog jag, Meja och Mattias, som var ledig från jobbet, bara det lugnt. Vi städade en del på dagen och han var o tränade på kvällen oxå. Sen tog vi oss varsin smoothie innan läggdags ;D Gooott var det! Banan, mango och ananassmak. (Tack Stefan och Julia, mixern funkade utmärkt!)

Idag kommer kusin m.fl. och hälsar på lillan. Får väl bli lite fika och sådär. Kanske att pappa och Ewa kommer oxå, hoppas på det!
Melinda

Jaa, det blir mkt pruttande :P och rapande ;)

Hur går det med amningen för dig?

Melinda

Maja får ersättning, och det funkar bra :) jag har typ inge mjölk, så därför har det blivit såhär. Har försökt pumpa men det kommer kaske 5-10 ml, inte mkt direkt. Hon gick ju ner till 3 kg, och va jättekinkig & ledsen, och då började vi med ersättning, och hon blev en helt annan bebis :) inte undra på, hon va ju hungrig!

Beatrice [Devins mamma]

Mysig blogg. Min pojk föddes den 23 juli 2009, precis som din lilla Meja! Vilken tid föddes hon, om man får fråga?

Melinda

Haha Ojdå :D jaa, nu går våran tjej upp minsann ^^,

hur mkt vägde Meja när hon föddes? :)

Melinda

Joprecis :) Maja vägde 3550gram :) Men sen så gick hon ner till 3010gram, de går ju nästan alltid ner i vikt när de kommit ut, men hon gick ner i vikt också för att hon typ inte fick nå mat från mig! Så hon har återhämtat sig väl :P



Du kan väl adda mig på msn, skulle va kul och snacka där också :) skickar med min mejl.

Beatrice [Devins mamma]

Klockan 11.31 är han född, så din Meja är några timmar äldre :) Allt bra annars?

Jenny

Hej ...

Det var ja som tutade på dig o Linda idag i VEdeby ..du såg lite fundersam ut:P

Kram

malin

vilken söt liten dotter du har :)

nova brukar också alltid hicka och fisa, jämt :p

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress