30 aug 2009 - Mjölkstockning?

Inatt när Meja vaknade vid halv2-tiden kände jag plötsligt att jag hade oooont som attan i ena bröstet. Congrats, tänkte jag, mjölkstockning på g? Kände dock inte några knölar eller så, men spänt som bara den i den sidan som gjorde ont. Väckte Mattias och bad honom hämta vetekudden så jag kunde ha den mot bröstet, och även om det inte direkt hjälpte så var det himla skönt. Matade lillan och somnade om. När hon vaknade igen vid halv6 var det fortfarande likadant så gick upp och värmde kudden igen. Har varit likadant hela förmiddagen + huvudvärk, och kollade tempen för ett par timmar sen, 37.3, vilket är högt för att vara jag, så liite feber var det. Brukar ligga på typ 36.1 eller ngt annars. Men har tagit en alvedon nu i alla fall och känns som den hjälpt lite. Inte lika ont i huvudet längre och känner mig inte så snurrig och febrig som innan.

Skulle ju egentligen på Me&I-party idag (barnkläder) men blir inte så nu =( Trist, jag som hade hittat världens sötaste hängslebyxor i plysch på deras hemsida. I värsta fall får jag väl beställa dem ;)

Något jag är väldigt förvånad över är att lillan fortfarande har strl. 50 i kläder :O Trodde hon skulle växa ur det på typ en vecka, haha! Har använt en del 56-kläder eftersom vi ju inte hade så mycket i 50, de skulle ju inte kunna ha det så länge :P Har tack o lov fått en del i alla fall, annars hade hon fått ha för stora kläder hela tiden ;)

 Kämpar och kämpar... :)             Trött tjej igårkväll!


Och här i soffan ligger hon nu o sover så sött :)

jennny

skaffa fetvadd o lägg i BH:n under tiden du inte ammar.skölj i varm dusch o mjölka ur för hand så mycket du kan så spänningen minskar.

Beatrice [Devins mamma]

Usch, mjölkstockning är inte kul!

Jenny

Jisses vad dem växer våra små som inte är så små längre=)

Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress