14 dec 2009 - Luciafirande

Sådärja, nu kan jag komma tillbaka till lite mer kontinuerligt blogguppdaterande, enjoy! ;)




I fredags morse var det då äntligen dags för den omtalade, ångestframkallande & idiotiska tentan! För er som inte läste min blogg i våras (om jag ens skrev om det) så var det iaf så att vi inte fick veta riktigt vad vi skulle plugga på till denna tentan, fick bara luddiga svar i stil med "Det är ju på det vi gjort denna terminen...". Jojo, men ska vi läsa all kurslitteratur från den terminen är det typ 7 hela böcker att plugga in :P I alla fall, nu på omtentan hade jag lärt mig hela boken Grundläggande omvårdnad 2 typ utantill, det var väl mest den vi fattade det som att vi skulle ha på eftersom det var det tvärgruppsredovisningarna var om, och de var viktigast inför tentan. Så jo, några av mina frågor kunde jag ju faktiskt utan att blinka medan några inte alls hade med det jag läst på att göra. Menmen, det kändes hyfsat bra (peppar peppar!), och jag har även mailat hon som gjort den och sagt att om det inte går vägen vill jag ha genomgång med henne!
Lite "skönt" var det dock att se att det var fler från min gamla klass där och gjorde den, alltså är det några som blivit tvungna att ta studieuppehåll p.g.a. den, illa! Men iaf inte bara jag som är dum ;)

Efter tentan åkte jag hem till mamma och pustade ut, och det kändes konstigt att inte vara tvungen att plugga! :S Meja hade varit hos mamma under tentan och mest sovit ;) Förmiddagarna är ju hennes sovtid...

I lördags var det dags för vår årliga julgranshuggning vi har med en del jobbarkompisar. En på jobbet som har en del skog anordnar det varje år, himla trevligt! Så vi hittade gran - blev bara en liiiten i år - och sen dracks det glögg, grillades och dansades runt granen. Tomten dök med upp såklart! Kvällen spenderades med M:s föräldrar hos dem.

My family, lillebror och så lillasyster!

Igår (söndag) var det ju lucia! :) En av årets mysigaste dagar om ni frågar mig! Synd att man själv inte sjunger något längre bara, borde börja i en kör som har luciatåg tills nästa år =) Vi åkte hem till mamma o co. på förmiddagen och där hade min lillasyster, vår kusin och Meja (med viss assistans av mig) luciatåg för oss, det ni! De var så söta och duktiga, bilder från just det får komma i ett senare inlägg eftersom jag inte hade kameran med med, så ska sno några bilder av mamma ;) Tog även med lillasyster och lillebror till Mattias föräldrar sen eftersom Meja skulle få lussa där med.

Världens sötaste lilla lussetomte!

...och PrisonBreak som vi håller på att beta av på DVD är ju så grymt spännande så man vill se avsnitt på avsnitt, grymt genomtänkt serie! Har precis påbörjat säsong 2 nu, och det var då jag slutade titta när det gick på tv.

Idag har Meja varit helt i ofas med sömnen, så får se hur natten blir :S Hon brukar ju alltid vakna typ 6-7 på morgonen och äta, sen somna om till ca 10, men i morse vaknade hon typ 8, så vi gick upp direkt då och åt frukost. Sen somnade hon som vanligt vid 11, men hade ju då missat sin 7-10-sömn och sov bara en stund. Sen vid 15 hade hon precis somnat igen, men då skulla vi ha lite bebisluciafika här, så hon vaknade. Blev tyvärr bara en bebis till då alla andra inte svarade/fick förhinder. Men vi hade trevligt iaf, var lilla Lova från babysimmet + mamma som var här :) Flickorna var ganska gnälliga bara =/ Nu har hon sovit typ sen kl 18, så måste nog väcka henne snart för lite kvällsmat om det ska bli någon sömn sen.
Förmiddagen gick till lite städ, tvätt och dammsugning. 

Imorgon är baby ledig! ♥

sandra & melvin

nej var den idag hade helt glömt bort det. usch känner mig elak men kommer väl fler chanser..ha det bra kram

Melinda - Mamma till Maja ♥

Vad tycker du om mitt inlägg om familjeparkeringar? Ska de som ej är familj få stå där om de vill?



Ge gärna din åsikt! :)

Melinda svarar

Vad har ni för overall till henne? :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress