16 dec 2009 - Jobbat!

Det blev en trevlig "Mattiasledigadag" igår =) Vi åkte först till föräldragruppen på "morgonen" (10.30... :P) där det pratades om olycksrisker, lite första hjälpen för barn o.s.v. och sedan begav vi oss inåt staden. Köpte klart de sista julklapparna - sköönt! Blev även en baguette på Caspien :) mumma!

Idag har jag jobbat, det ni! Inte hänt sedan midsommarafton annars :P Jobbade mellan 12-16 medan Meja var hos min pappa + sambo som var lediga idag och det gick helt ok =) Inte alltför skoj, och det sjuka är att redan första kunden kändes det som att jag hade jobbat senast igår :S Skumt!! Allt satt i fingrarna, även efter ett halvår :P Var så skönt att komma hem sen iaf och pussa på min lilltjej :)

Meja är inte riktigt sitt vanliga jag =( Hon har i ett par veckors tid varit väldigt gnällig och så på kvällarna, och haft svårt att komma till ro. För en vecka sedan bestämde jag min därför att nu ska jag lägga henne i vaggan direkt när hon ska sova, och inte ta upp henne igen. Två kvällar höll det i sig, hon gnällde och grät lite, men till slut somnade hon. Tredje kvällen var vi hos "svägerskan" (M:s brors tjej) i stan, och hon kunde ju därmed inte somna i vaggan, men var lika gnällig ändå, kvällarna efter det har fortsatt likadant, massa gnäll och skrik. Hon har oxä vänt sina rutiner, förut vaknade hon alltid runt 7 på morgonen, åt och somnade om till 10. Nu har hon börjar vakna runt 8 och vilja upp då. Sover sedan bara en gång till under dagen någon timme eller 2 och sedan däckar hon vid 18 eftersom hon är så trött. Måste snart väcka henne nu eftersom hon inte somnar alls förrän inatt sen annars, blir jättedumt =( Får börja försöka hålla henne vaken till 19 eller så istället och lägga henne för natten då.

Jag tror jag håller på att bli sjuk =( Har jag inte tid med :( Känner mig febrig och det känns som jag ska få ont i halsen. Meja snorar som jag vet inte vad med, men det verkar inte vara någon sjuka annars, för det är inte gult eller så, och hon är inte påverkad i övrigt.

Maliiin

Saga är likadan. Alla 'rutiner' man började få in är helt som bortblåsta. Innan somnade hon oftast runt 8 på kvällen men nu vissa kvällar ska vi vara uppe till elva! Vaknar ibland med ett gallskrik bara sådär och sen vill hon vara i min famn och gnälla av sig lite sen går det bra att sova igen. Vet inte vad det är, kanske nån period de är inne i?

Sara

Hugo är också ganska gnällig framåt kvällen nu. Tack och lov sover han bra på nätterna, men dagtid är det jättesvårt att få honom att somna trots att han är jättetrött. Hoppas det ordnar till sig snart!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress