2 dec 2009 - Pluuugg!
Läste jag rätt?! Står det redan december däruppe? :S Hujedamig =/ Fast det är lite mysigt iofs, november är nog den tråkigaste månaden på hela året...

Igår var jag hårmodell åt kusin igen, blev svinrygg denna gången och hon var duktig. Gjorde förbannt ont när han läraren skulle tupera mitt hår bara :P Sen var ju Mattias ledig igår, så jag tog tillfället i akt och pluggade det mesta av dagen sen. Får ju passa på när man för en gångs skull har tid :P

Även idag har spenderats med näsan i böckerna. Suuuperskoj! =( Åkte hem till mamma vid 12-tiden så hon kunde ha Meja lite och jag ändå hade henne i närheten så jag kunde pussa lite på henne emellanåt. Skönt det ska bli när tentan är över så jag kan ta dagen som den kommer igen. Sen när skolan har kommit igång så har man ju i alla fall Mattias hemma varje dag, och avsatt tid för plugg varenda dag (nästan iaf :P).

På tal om skolan så fick jag ett mindre roligt samtal från dem igår... Jag kommer få börja med praktik till vårterminen när jag börjar skolan igen =( D.v.s. att fr.o.m. januari ska jag lämna min plutta 30 timmar i veckan + restid :'( Hade ju räknat med att få det jag önskade i våras, d.v.s. typ 6 timmar schemalagd tid i veckan... Får se hur detta ska gå...

I alla fall, har stannat hos mamma och dem dagen ut idag, kom hem vid halv 8 någon gång. Så fått mycket gjort av plugget, skönt det. Antecknat från nästan ett helt kapitel. Känns som en del har börjat fastna i alla fall, så till helgen SKA jag bli klar med antecknandet så jag kan börja repetera. 9 dagar kvar till tenta nu, sen alla lovar jag att jag har tid att umgås igen, kommer inte hinna nu fram tills dess =( Får ta varenda liten ledig stund att plugga på så det faktiskt kan bli någon praktik till våren ;) Orkar inte göra om denna igen!!

Förutom att det innebär så mycket frånvarotid hemifrån så ser jag verkligen fram emot praktiken. Är på sjukhuset denna gången, så det blir mer "på riktigt". Det ska verkligen bli jättekul! Hoppas man kommer på en bra avdelning bara och får en bra handledare. Herregud, satt och läste igenom lite gamla blogginlägg höromdagen och det känns som förra veckan jag satt och grät hem i bilen från förra praktikplatsen efter sista dagen. Saknar dem fortfarande, och två av mina gamla har gått bort =( Den ena hann faktiskt träffa Meja en gång när vi var där och hälsade på i augusti. I alla fall, nyss var jag där, och om bara drygt en månad är det dags igen, jag som tyckte jag skulle vara mammaledig en eeevighet!! Har sagt att jag kanske kan jobba lite extra på Maxi nu framåt jul med :S



Nu ligger pluttan i badet med pappa bredvid, och jag var precis där inne och tittade, hon hade skvätt ner hela badrummet, så det är översvämning där inne nu. Tur hon inte skvätter något ;) Ren blir hon i alla fall, det är ju huvudsaken! =) Och hon tycker det är så kul =)
Just det, gjorde lite storkok till henne igår med. Några portioner med palsternacka/potatis och några med rotmos. Palsternackspurén gick hyfsat, har fått det igår och idag, det var i alla fall godare än bara potatis ;) Däremot inte lika gott som morot och potatis. Får se hur rotmosen går sen =) Hon har även bytt från havregröten på morgonen till banangröt, funkar, men havregröten var nog bättre. På kvällen har hon fått risgröt med parsika och banan nu någon vecka, och den var ju suuupergod! Nu är den dock slut efter ikväll, så dags för risgröt med morot i stället, får se hur det är =) 

Ha det bra alla!  

Någon som förresten visste att det var gatsten under asfalten i Rödeby?! News for me iaf!
Helen

Hade ingen aaniiing om att det var gatsten under?!

Tack för myset med gullungen idag!!!

Och vad FIIIIN du var i svinryggen - hoppas att inte du fick influensan nu bara - att svinryggen smittade - hihi!! Puss

Helen

Hade ingen aaniiing om att det var gatsten under?!

Tack för myset med gullungen idag!!!

Och vad FIIIIN du var i svinryggen - hoppas att inte du fick influensan nu bara - att svinryggen smittade - hihi!! Puss

emelie

haha jag såg med att det var kullersten där när jag körde hem från dig.

Melinda - Mamma till Maja ♥

Har ett inlägg på min blogg där man kan ställa en fråga till mig, OM man vill :) gör gärna det, om de är något du funderar på!

blommigatjejen från FL

oj förstår att det känns oroligt att sätta lillan på dagis så tidigt,jag oroar mig redan för att wilmer ska börja i augusti på dagis...oh det är ju typ ett halvår efter...:)

Elin

Oj, vad starkt att börja plugga när lillan är så liten! Vilken termin läser du? :-) Jag ska börja T2 efter jul :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress