28 dec 2009 - Wii! ;)
sådärja, då var man tillbaka från jul"ledigheten" ;)

Julen har varit väldigt bra, och vi har fått fina och bra saker alla 3 :)

Vi började firandet på lilla julafton med pappa och Ewa, stod halva dagen och fixade julmat, och den andra halvan städade jag. När kvällen väl kom var jag helt slut, men det var mysigt i alla fall ;) Det blev massa mat, ris á la Malta och trav - fast tippet gick åt skogen - och så julklappar så klart! Meja fick fina leksaker och kläder och jag fick en ICurl m.m. Mattias fick mer PrisonBreak samt lite Metallica-grejer, bland annat en minireplica av en av Kirks gitarrer som han blev väldigt glad för =)





På julafton började vi med att Meja fick öppna våra julklappar här hemma och sen åka till kyrkan eftersom Meja skulle medverka i julspelet ;) Hon spelade självaste Jesusbarnet och var duktig! Hon sa inte ett ljud och såg verkligen ut att trivas på "scenen". Blivande skådis?? ;)
Därefter åkte vi hem till Mattias föräldrar på mer julmat och mer julklappsutdelning där vi fick en digital fotoram och varsin gosig tröja. Meja fick sig en hoppgunga m.m. :)






Efter Kalle Anka åkte vi hem till morbror m.fl. på ännu mer julmat och ännu mer julklappsutdelning :P Det var kul att ses hela den sidan av släkten på julafton, brukar inte göra det annars. Vi fick pengar och min efterlängtade kuddar + filt från inredningspartyt som jag blev överlycklig för!! Trodde jag verkligen inte jag skulle få :) Meja fick massa kläder och leksaker. 
Vi åkte hem till mamma och de efter morbroren för att de hade skippat att dra med sig våra julklappar dit, så det blev julklappsutdelning igen. Meja fick en bilbarnstol (Gud så skönt att vi slipper köpa det!) och lite till, och vi fick ett Wii-spel :D (därav rubriken) + ett Wii fit, och OJ så överraskad och glad jag blev för det :) Sjöng även på midnattsmässan i kyrkan med kören sen, mysigt :)



Dagarna härefter har bestått av lite födelsedagsfirande av Mattias pappa, mellandagsrea och plock&städ.

Igårkväll bestämde vi även vart och när vi ska åka utomlands i vår :D Åh som jag längtar!! Det är p.g.a. att pappas sambo fyller 50 som vi ska åka (så får även halva resan betald, TACK!!). Det blir till lägenhetshotellet Los Claveles Park i Maspalomas, Gran Canaria =) Ser jättefint ut, typ egna bungalows man bor i, skönt med enplans när man ska dra vagn och så, och med kök för Mejas mat... Nu lääängtar vi oss ett par månader framåt i tiden (den går iofs redan tillräckligt fort och lite till!), skriver dock inte ut här när det blir eftersom det finns så mycket lustigt folk ;) 



Nu ska här spelas WiiFit och öva på sångerna till nyårsdagen, hjääälp! Jag som är förskyld och allt =(  
Melinda - Mamma till Maja ♥

Vilka mysiga bilder :D ser ut som att ni haft det väldigt trevligt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress