3 dec 2009 - Hemmadag

Usch idag har verkligen varit slappt! Kom upp i hyfsad tid för en gångs skull, och efter frukosten blev det att jag fastnade här en del (allt för att slippa plugga... HALLÅÅÅ!! JAG MÅSTE!) Satt och julpyntade bloggen lite, hyfsat nöjd iaf, synd bara att man inte har något riktigt fotoprogram, bilden är ju sådär ;) Menmen, är bara en månad jag ska ha den =) Sen har jag förhoppningsvis ett ps och kan göra en lite snyggare, annars får jag väl åka hem till mamma och pyssla lite vid hennes dator! Kan kanske fixa hennes med som tack för lånet isf ;)

Menmen, när jag verkligen inte hade mer att göra vid datorn så pluggade jag lite med emellanåt, haft en ganska kinkig liten tjej här hemma idag bara, så inte hunnit sådär jättemycket. Vet inte om det antingen är någon tand på g eller om hon är i något utvecklingssprång eller något, för hon har inte varit mycket glad alls =( Förutom vissa stunder såklart, och då har hon legat och gjort några lustiga glädjetjut, låter som hon ska kvävas :P Hon är konstig denna unge, blev vansinnig efter ett tag i både babygym och babysitter, men däremot på golvet går bra att ligga, utan ngt under :S ?? Där sitter man ju inte lika fast... Hon har blivit något rörlig sista veckan, det är full fart heeela tiden! Sista två veckorna eller något har hon även börjat dra upp fötterna och ligga och hålla i dem och igår t.o.m. åt hon på sin tå :S Denna unge! Tur hon är så söt så man skulle kunna äta upp henne ;)

Lagade lite renskavsgryta till lunch idag och som Mattias kan ha med sig till jobbet imorgon med, den blev god =) Sen på eftermiddagen blev jag akutsugen på kebabsallad av någon anledning, så M fick köpa hem det till mig ;) Sen nu precis har vi tagit oss varsin smoothie på jordgubbar, pressad apelsin och vaniljyoghurt :)

Imorgon blir det först städ på morgonen, sen hämta systeryster i skolan och hem dit och plugga medans någon ändå underhåller lillan. Sedan är det ju babysim med =) Sista gången på babysim 1, men vi har anmält henne till fortsättningen oxå. Tycker det är värt det för att ha någon aktivitet i veckan, ffa något som hon tycker är så kul! ...och hon är ju så duktig =) I fortsättningskursen kommer vi även ta undervattensfoto en av de sista gångerna sen =) Tänkte träna oxå.
Älskling fyller 23 imorgon med, så har tagit upp fläskfilé ur frysen som jag tänkte göra plankstek av till kvällen sen. Myspys med mina älsklingar ska det bli =) Ha en bra fortsatt kväll och morgondag alla! Puss&kram


Åh så glad man blir när man lyckas med bedriften att dra igång musiken!

 


- Lite glad har jag faktiskt varit idag oxå =)

Knasunge!!

 


Plötsligt har det blivit superskoj att ligga på mage?? Alldeles nyss var det pest och pina och hon rullade ner så fort man la henne så. Nu är det tvärtom, det tar inte en halv minut så ligger hon på mage i stället om man lagt ner henne på rygg.

Melinda - Mamma till Maja ♥

Ta ett kort på eran vagn och visa :D

Maliiin

Så söt hon är denna unge :)

Madde

Åh hur söt är hon inte i sin tomteluva=) Underbara bilder hela tiden=) Hoppas ni har det gött!

Melinda - Mamma till Maja ♥

Då får jag väl kika in på FL då ;)

cattis

Hehe här var det ett friskt försök att fixa en julblogg ;) hihi...behvöer du hjälp så är det bara fråga det vet du :)



Och tack för julkortet :)

Plusset

Sv: Nej jag läser till USK, därefter får vi se om de blir ssk :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress