7 dec 2009 - Kikar in...

Japp, kände att jag var tvungen att kika in och skriva ett kort blogginlägg eftersom jag faktiskt sagt att jag inte ska ha för lång tid mellan ;) Här går dagarna i pluggandets anda, plus att Mattias fyllde år i fredags så det har verkligen varit fullt upp i helgen...

Kan ju dra lite snabbt....

I fredags var det då som sags M:s födelsedag, hela 23 år fyllde han =) På förmiddagen var jag och Meja hemma och jag pluggade, och sen hämtade vi syster i skolan eftersom mamma var och slingade sig hos frisören. Hon blev jättefin! Ljusare ï håret och dösnyggt stajlat! HAHA lillebror tyckte hon såg ut som Ture tvestjärt i julkalendern, så tveksamt om han gillade det ;) (vet ju dock inte hur han ser ut eftersom jag inte orkat börja kolla på julkalendern i år, lite trist =/)
Blev babysim med sen, gick superbra och Meja dök 4 ggr, 2 av gångerna dök jag med henne under vattnet och sista gången tittade hon faktiskt på mig =) Det var sista gången på "vanliga" babysimmet, så nästa gång ska vi börja lära oss fler dykmetoder och sånt :)
Lilsis följde med hem på kvällen och vi firade födelsedag med plankstek som ni ser här och även lite vitlöksbröd till "snacks" sen eftersom vi glömde det till maten ;)
Och just det ja, vad hände i Idol i fredags?! :O Har varit säker på länge att Tove och Erik skulle vara i final och trodde i fredags att -calle och Erik skulle hänga löst. Först säger de att Erik gör det, lugnt så långt, men nästa person som hänger löst är Tove?! :O Och jag tyckte att hon var så duktig i fredags och verkligen bevisade att hon kunde sjunga, jag har annars haft lite halvsvårt för henne.



Hon var ju tvungen att vara fin med klänning på pappas födelsedag =)

I lördags fick vi först köra lillasyster till konståkningen på morgonen och senare kom mamma och alla på besök för att fira Mattias lite. Fikade lite och så. Därefter blev det lite plugg och sen ner till M:s föräldrar och fira honom + hans mamma som oxå fyllde år.
Mer plugg på kvällen sen, kul lördagkväll ;) Snaaart är det över! ...och snart drar det igång på allvar igen ;)


Meja fick en finfin haklapp av mormor i adventspresent =)

Igår var mysmorgon med bl.a. American pancakes till frukost, gottigott! Mer plugg och sedan kom pappa och Ewa för att fira Mattias. Vi åt lite potatismos och falukorv ugnsstekt med broccoli, riven ost och lök. Även varsin saffransmuffins för adventsfirandets skull ;) Mer plugg på kvällen och jag ligger inte riktigt i fas med planeringen att jag skulle vara klar med antecknandet efter helgen, har knappt ett kapitel kvar, men hinner det idag, så bara en dag efter tack och lov!

Nuu blir det böckerna igen, sen babycafé och mer plugg =)

Just det, M:s födelsedagspresenter:

  • PrisonBreak säs. 2 (av mig och Meja)
  • Presentkort från centrumföreningen
  • Fejkakvarium som man hänger på väggen
  • Boxers
  • PrisonBreakfilmen
karolina

måste bara fråga - var har du köpt klänningen? så söt och kombinationen var perfekt. bra köpt så nu undrar jag var!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress