11 maj -09

Kollade basgruppsträffarna med skolan igårkväll för o se om jag skulle in idag, men skulle jag ju inte, SKÖNT tränkte jag, bara vara ledig... Vaknade i morse när Mattias skulle till jobbet o låg o funderade lite på vad vi skulle göra i skolan imorgon, och kom på att SHIT, vårt nya tema börjar idag, och då har vi ju intro på morgonen!! Klockan var då 5 över 8, och trodde det skulle börja 8 först, men var tack o lov inte förrän 9, så jag hann i alla fall ;) Hade en föreläsning uppe på sjukhuset om folkhälsa, var väl ingen jätterevolutionerande information direkt, + att powerpointen ändå skulle komma upp på internet i eftermiddag, så jag kunde nog lugnt sovit vidare om jag hade velat ;) Aja, nu har man varit lite duktig idag i alla fall!

Helgen har varit mycket trevlig. Är inte sådär ofta man är ledig två helger i rad så känner mig väldigt utvilad nu mot vad jag brukar :P Jätteskönt! I lördags morse åkte jag med mamma till IKEA i Kalmar, det var kul =) Köpte bl.a. det ni ser på bilden nedan, tänkte jag skulle få lite ordning borta med tvätten, och det blev verkligen JÄTTEBRA :) Mycket lättare när det är uppsorterat efter färger o så direkt. Så nu står det en tvättkorg i sovrummet och när den blir full ska den direkt bort o sorteras in i mitt nya system, skitbra ;D Slipper de bli massa kläder på golvet som vi annars är ganska bra på ;)


^ Denna var det alltså, fast köpte två "våningar" som man satte ihop (och inga hjul) sen 3 stora lådor och 2 små. Gud så nöjd jag är ^^,  Är så sugen på att få massa superordning här hemma överhuvudtaget, är väl mammagenerna som börjar komma ;) Aja, är på god väg i alla fall! Köpte även lite annat smått o gott, lampa till datarummet, bäddmadrass till gästsängen o.s.v.

Söndagen blev mysdag med älsklingen, tvättade och städade lite på förmiddagen och sen cyklade vi en runda ut i skogen här och hade picknick på ett kalhygge, med pannkakor och så. Blev superfint väder med lagom till vi kom dit så de var så skönt!! Låg där o solade o så någon timme sen innan vi cyklade hem igen. Jisses vilken kass kondis jag fått btw :S


11 veckor kvar tills bebisen är beräknad. Så förhoppningsvis bara 10 kvar till den kommer ;)

Melinda

Man vill verkligen hålla på och pyssla och fixa till nu till lill*n ankommer!

Men tyvärr kan jag/vi ej göra det, för vi har ju flyttplaner så :/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress