6 maj -09 - pluggdag m.m.
Haha kom på att jag glömde ju berätta igår om min HEMSKA upplevelse på morgonen (ja, jag tyckte det var hemskt i alla fall...). Släpade mig upp vid kvart i 7 eller ngt för jag skulle gå o duscha innan skolan tänkte jag. Går in i duschen och drar för duschdraperiet, och vad sitter där om inte EN STOOOOOR FET ÄCKLIG SPINDEL?!?! Och brun och äcklig o uuu *ryser* (för er som inte vet det är jag tyvärr sjukligt rädd för spindlar). Så i alla fall, jag backar typ in mot väggen, och sen trycker mig förbi duschdraperiet ut ur duschen och står där utanför och hyperventilerar en stund och tänker för mig själv att "den är inte farlig, det är bara en spindel gå in och ta duschslangen och skölj ner den bara så den dränks". Står och motiverar mig själv en lång stund, men nepp, det gick inte. Stängde dörren till badrummet och slet åt mig lite kläder och stängde sedan in till sovrummet oxå (säkrare så ;P) och skickade iväg ett sms till mattias (vart var förresten han när man behövde honom?!) och skrev att han fick allt ta den när han kom hem och jag hade fått panik osv. :P
När han väl kom hem sen framåt kvällen hade jag börjat tänka att shit, jag kanske överreagerade, och den kanske var jääätteliten egentligen, då kommer han skratta ut mig nu. (badrums- och sovrumsdörren fortfarande stängda :P), men tack o lov så var den tydligen stor och äcklig, så sååå löjlig tyckte han inte att jag var. Tror jag hade klarat det om den vart lite mindre, måste ju börja någonstans! Usch måste verkligen göra något åt detta, är ju så löjligt egentligen =/

Aja, var skönt o få hem älsklingen från Stockholm i alla fall. De hade haft det bra och det var ju huvudsaken, ingen inställd konsert denna gången inte =) Så vi hade lite myskväll sen, åt lite god mat och sen vaniljbullar som jag hade köpt.

Idag blir det plugga för hela slanten. Nästan i alla fall... Är hos mamma o dom nu, hon städar o jag sitter här, ska alldeles strax slänga mig över den underbara boken Grundläggande omvårdnad 2 ;) Hoppas det blir intressant lite i alla fall, tror jag kan skumma igenom det mesta eftersom vi har gått igenom det en hel del förut. Sen i eftermiddag ska jag in till stan och träffa kusin en sväng med.

Bokade tid till studiebesök på förlossningen igårkväll, så nästa tisdag ska vi dit och lyssna och titta, ska bli kul faktiskt =)
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress