- Lista

När fick du reda på att du var gravid?
För precis ett år sedan, 12e november 2008.

Blev det en chock?
Japp!! Hade sagt till mig själv att inte hoppas på för mycket, så när jag fick massa symptom intalade jag mig att det var annat ;)

Hur gammal var du då?
20 år

Hade du mycket halsbränna?
Till och från. Sista halvan av graviditeten, eller iaf sista 10 veckorna, hade jag mycket när jag skulle sova på kvällarna. Det värsta gick dock över med ett glas mjölk.

Spydde du mycket?
En gång :P Mådde dock extremt illa de första veckorna och ville gärna spy så det blev bättre en stund, men icke ;) Sen kom det en gång i vecka 18 när illamåendet hade gått över för länge sedan (på en fest till på köpet :P)

Hade du mycket foglossning?
Hade lite känningar av det vid vecka 12-13, men det gav tack och lov med sig efter ett par veckor. AJAJ!

Ditt sf-mått som störst?
37 cm

Har du fått bristningar?

Tyvärr :( Sista två veckorna.

Trodde du att det var en pojke eller flicka?
Trodde mest på pojke eftersom de flesta sa det, men drömde alltid tjej :O

Vad hoppades du på?
Spelade ingen större roll, men en önskan om att någon gång få en tjej har jag alltid haft :)

Gick du över tiden?
Beror på vad man går efter...
Födde du för tidigt?
Ja, 4 dagar enligt rutinultraljudet, men gick över 5 dagar enligt det tidigt ultraljudet (VUL) och senaste mens.

Hur var förlossningen?
En riktigt häftig upplevelse! 3½ timme inne på förlossningen och 22 timmar från värkstart. Visst att det gjorde förbannat ont (dock mindre än jag hade räknat med) och var sjukt jobbigt, men efteråt kändes det bara bra och häftigt!! Glad att jag gjorde det "vanligt".

Blev du sydd?
2 stygn "av kosmetiska skäl", vad man nu ska med det till där ;)

Dragen med sugklocka?
Nej, men det var nära! De tog fram den och tog dit förlossningsläkaren, men sedan fick jag oanade krafter ;) Däremot tryckte de utanpå magen.

Hur många var inne i förlossningsrummet?
Jag, Mattias, undersköterska, barnmorska, läkare (stod vid väggen och tittade eftersom han aldrig behövdes), ännu en barnmorska som skulle sticka mig för värkstimulerande dropp som inte heller behövdes användas sen...=6 st.

Hade du någon nära med dig?
Mattias :) Och han var såå duktig och gav mig vatten, masserade och baddade pannan ;)

Vilket sjukhus födde du på?
Blekingesjukhuset i Karlskrona

Hur stor var bebisen?
3470 g & 50 cm

Vad fick den heta?
Meja Nathalie Lennartsson (pappas efternamn)

Var allting värt det?
Absolut!!

Vill du ha fler barn?
Ja, hoppas på att det blir ett till iaf :) MAX 2

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress