20 okt 2009 - Framsteg!
Herregud vad det händer saker i lilla Mejas liv nu, lär sig massa nytt hela tiden :) Idag har det varit 2 (3) st :O

Mattias har varit ledig idag, älskar de dagarna. 
Sprutorna igår var okej, Meja tyckte att de gjorde oooont och började gallskrika när de stack henne trots at jag försökte avleda. Maw lilla gummsan, man får så dåligt samvete för man faktiskt utsätter henne för det själv, hon förstår ju inte direkt meningen... :( Hon var rätt kinkig & hade liite feber igårkväll sen efter sprutorna, men somnade in redan kl 21 och vaknade till vid 3-tiden inatt, kom över till vår säng och sov vidare till efter 7 innan hon ville ha mat =) Hade sedan ställt klockan för att komma upp i tid, så kvart i 9 kom jag upp, åt lite ägg och bacon och tittade datorn lite medan de andra sov vidare. Sen bar det av till barnmorskan för mig för att fixa så det inte blir några syskon till Meja på ett tag, gick ju finfint :) Handlade lite mat till lillan med på hemvägen!

Väl hemma vilade vi lite, jag fixade lite med farsdagspresenter & julklappar, och M:s mamma kom upp på kaffe. Åt lite fisk med grönsaker & så med! Sen blev det iväg till stan, mötte Lisen och åt en greksallad, mums :) När M var färdigtränad slängde jag över Meja till honom och körde BodyCombat, weey! Denna gången kändes det verkligen att träningen gett resultat! Skönt det...

Så, till Mejas framsteg idag:
1. Hon har hållt flaskan heelt själv alla gångeer hon ätit från den idag, blev helt paff i morse när hon plötsligt höll upp den själv! Tog ut den när hon var klar oxå =) Fick bara hjälpa till lite ibland att putta upp den.
2. När jag räckte bitringen mot henne sträckte hon fram handen och tog tag i den! :D
3. Vet inte om det direkt är ett framsteg, men för en stund sen när jag busade med henne höll hon på att skratta ihjäl sig tror jag ;) Haha skrattade verkligen riktigt, mycket mer än hon gjort innan, jag bara smäääälter!!

Har jag nämnt att jag ääälskar min dotter och blir helt löjlig och till mig över minsta lilla framsteg? ;)


Bildbevis:

Trött efter sprutorna :(

...och just det, igår vägde hon 5000 g och var 59,5 cm! Snart 3 månader gammal.

Helen

Förstår jag väl - gumman!! Såå duktig hon är!! Visst smälter man.... Bara man tänker på henne!! Puss

Madde

vilken duktig liten tös=)

Så söt! Hehe Melina har samma pyjamas, tycker den e helmysig=)

Molly

Så duktig liten kicka =)

Emma Viklund

VAD SÖT HON ÄR!!! :D Jag har med märkt en massa nytt med Viggo, det är verkligen roliga tider nu.. man märker nå nytt hela tiden och som du säger minsta lilla framsteg gör en löjligt HAPPY! :) Jag älskar att se Viggo växa.. Idag höll Viggo faktiskt båda händerna på flaskan men han har inte lyckas "hålla upp flaskan" än... Men det kommer väl!! :)



Så fina bilder på er lilla söta tjej!

Maliiin

Men sånt är ju jätte roligt :) Bara att hon redan håller flaskan själv är ju hur bra som helst :) Saga är 11 veckor och väger över 6 kg. haha. Riktigt knubbig är hon! Hon vägde 2705g när hon föddes så hon har gått upp vääldigt mycket!

Melinda

Vilka framsteg :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress