24 okt 2009 - 3 månader

Ja jisses, igår blev min lilla plutt 3 månader, herregud vad tiden går! Känns så konstigt, på ett sätt känns det som det var igår man låg här hemma och klockade värkar, och på ett sätt som ett helt liv sedan (och det är det ju på sätt och vis... :P) Kommer aldrig glömma den stunden när vi hade kommit in till förlossningen, barnmorskan hade undersökt mig och sa: "Du är öppen 9 cm, du kommer bli mamma inatt!" Herregud, tror det var en av de lyckligaste stunderna i mitt liv. Visst att det var en helt sjuk känsla när jag fick upp henne på bröstet också, men då var det mer "Oj, är det färdigt nu, herregud, en bebis, åh vad fin" - Mer den känslan. Var liksom svårt att ta till sig. Men när barnmorskan sa det var det första gången jag verkligen kände att shit, jag kommer klara av detta, snart är det över! Den riktiga lyckan kom mer senare efterhand. Typ nu, när jag tittar på henne där hon sover i min famn, min skatt <3

4 dagar innan hon kom                 Alldeles ny!


1 månad gammal                          3 månader <3


I torsdags kom ju då Issa hit, hon tog Meja medan jag fixade tacos. Var gott!! :) Satt och pratade massa och bara tog det lugnt. Sen kom älskling och kusin-Isabelle hit, skulle hjälpa henne plugga inför samhälls-provet. Vet dock inte hur mycket hon blev hjälpt, men lite kanske ;) Hon fick även med sig tomteluvor hit, så fotade Meja massa :) Dock var hon inte på sitt soligaste humör, men fick till några bra bilder åtminstone!

...och nej, det är ingen av dessa som kommer på julkorten, hade ju varit lite trist ;)

 

Fredagen var babysim som vanligt, denna gången fick hon bada med pappa :) Gick fint det med, men jag saknade så klart att bada med henne när jag såg dem i vattnet! Är ju så mysigt... Fick fota i stället. Därefter blev det mat och Wii-fit-träning hos mamma & de. Haha Meja har blivit så rolig, hon har blivit så intresserad av när vi äter och så igår följde hon mitt glas med blicken konstant. Hade ändå bara vatten i så jag gav henne och OJ vad förvånad hon blev när det kom något, speciellt något kallt :P
Hmm funderar lite, ska man "våga" börja ge henne lite småportioner gröt? Är ju egentligen från 4 månader, men vet flera som börjat tidigare, plus att hon går upp så pass "dåligt" som hon gör och är såå matintresserad. Ja eller nej?!?



Ikväll bli det middag hos Caroline och Roger :) Även Linda, Marcus och Tindra + Ola och Carolina kommer, ska bli jättetrevligt! Innan dess ska vi väl hinna med en promenad i skitvädret...

Beställde dregellappar och en pyjamas till snutt med innan. Tack för sidtipset <http://alfvan.wordpress.com/>! Jättefina grejer hade de =) (http://www.strossel.nu)


I morse då hon låg och luftade sig och åt =) Gullunge!


Grejerna jag beställde: (Scarfsen i alla färger utom lime - slut)

Melinda

Grattis stora tjejen på 3 månaders dagen :)

Maliiin

Tiden går så himla snabbt. Kändes med som att det var igår som jag var fet och gnällde över att jag hade ont! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress