8 okt 2009 - Gnällspik
J a g  ä r  t r ö t t  i h u v u d e t ! ! Mejisen är nog inne i sin 11-12-veckorsutvecklingsfas (hon är ju hela 11 veckor idag) + att min mjölk inte verkar mätta längre =( Nu har jag faktiskt ätit kolhydrater ändå en del så borde inte vara det... Det har hon ju i vilket fall inte reagerat på innan... Igårkväll när vi kom hem hade hon precis ätit på mig, men skulle ha igen ändå, men var fortfarande inte nöjd. Slukade i sig hela 90 ml ersättning oxå, + att hon åt på mig igen 2 minuter senare. Fattar inget. Idag på morgonen har jag inte gjort annat än varit mjölkmaskin / lyssnat på gråt, och nu slukade hon 90 ml ersättning igen och hade nog fått i sig lite till om det inte hade blivit tomt i flaskan. Hon äter ju 120 ml om hon inte ätit på mig innan, så lär ju inte blivit mätt alls på allt sugande hos mig, med tanke på att hon fick i sig 90+ ändå. Nu somnade hon iaf i famnen, får se om hon går med på att bli nerlagd i spjälisen snart.

Var på inredningsparty hos mammsen igårkväll, trevlig tillställning =) Blev inte sådär drygt som vissa partyn där man ska sitta och lyssna på info om alla varor även om man inte är ett dugg intresserad av vissa grejer. Hon bara drog lite snabbinfo och sen fick man titta, klämma och känna på grejerna. Blev störtkär i en filt och 2 kuddar som hade passat super i soffan, men kostade tyvärr skjortan just det :( Den 17:e september kl 18:30 är det dags här hos mig, och då finns julgrejerna oxå! Välkommen då :) Tänkte att det är alltid trevligt att träffas även om man inte ska köpa så mkt. Kanske kan hitta någon julklapp om inte annat! Igår köpte jag superfina tallrikunderlägg/blockljusfat. Kommer bild när jag fått dem!

Blev ingen Yoga igår förresten, skulle lämna av Meja hos mamma, men klockan var mycket och lisen svarade inte så jag var lat och sket i det. Hatar att gå på pass jag inte känner mig bekväm i än själv. Meen, hjälpte mamma att baka muffins till igårkväll i stället, sen passade hon lillan medan jag åkte hem och påbörjade överflyttning och sortering av linneskåpet. Mycket nöjd! Idag (om hon sover vidare) ska jag göra klart där och sedan påbörja köksskåpen. I eftermiddag ska jag fota kusin lite, ta lite fina höstbilder! :) Blir kul!
Emelie

Ja dem är himla mysiga de sparkbyxorna =)

Duktig du är som tränar på hårt och lyckas hålla dieten hyfsat bra ;)

Jenny

Lucas är oxå inne i en gnällperiod. Han är ju tre månader idag. Runt tre månader är dem i en tillväxtperiod och kan äta hur ofta och mkt som helst, härligt va=)

Kram

Alfva

Du är inte ensam med en gnällbebis just nu.... Just 12 veckors språnget hade hon för några veckor sen, men nu är det något annat. Högljudd har hon iaf varit hela dagen och inte nöjd med något!



Fast jag har ju inte samma problem som dig med att behöva slänga fram mat hela tiden iaf... Det låter tungt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress