17 sept 2009 - Snart dop

Ja på söndag är det dags för dopet, börjar bli lite nervöst... :P

Har inte blivit mycket mer städat här hemma  tyvärr. Igår åkte vi hemifrån på förmiddagen och jag lämnade av Meja hos mamma för att bege mig in på Yoga på Aktiva :) Mycket nice var det! När man stod i vissa ställningar kom hon fram och hjälpte en lite med hur man skulle stå o.s.v. och första gången tänkte jag bara "nej, shit, nu gör jag helt fel, vad pinsamt...", bara det att sen märkte jag att hon gjorde det på nästan alla och även att det var väldigt skönt, var lite som massage. Mycket spänningar släppte i alla fall :)

 

Idag var vi och handlade när hon hade ätit och så i förmiddags, köpte lite engångsgrejer m.m. till dopet. Så nu är nog allt klart tror jag! Skönt det... Bara tårtan som ska bakas med. Jag var även med lillasyster på deras kör idag, vi övade en gång på sången tills söndag och hon som lyssnade började gråta. Det gjorde även kantorn i måndags när vi övade första gången, så det kändes som bra betyg =)



P.S. Igår natt sov Meja till 06:30 från ca. 23. Jag kan stå ut med att hon har fått svårare att somna på kvällarna om hon sover så ^^


Gårdagens mat:

Frukost - Omelett med champinjoner, tomat och fetaost (bild)

Lunch - Resterna från laxen

Hos mamma - Liten bit kaka (provsmak för söndag ;P)

Middag - Tonfisk/fetasallad med dressing av creme fraiche och salladskrydda 
Kvällsmys med älskling - 5 fullkornskex, färskost, salladsblad (bild)
Gårdagens motion: Yoga på Aktiva, 55 min

Dagens mat:
Frukost - Makrill och kokt ägg
Lunch - Resterna från tonfisksalladen
"Snacks" :P - en skiva ost
Middag - Pannkakor gjorda på fullkornsdinkelmjöl med grädde
Dagens motion: Promenad 1 timme

Jenny

Ja skrattet värmde men de ha inte kommit fler än iaf:) Lycka till med dopet ...

Alexandra - Neos mamma

va fina ni är :D

Alfva

Hur gick det med dopet? :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress