21 sept 2009 - Dop m.m.

Åååååh internet har legat nere hela helgen här(HATA telenors mobila bredband, totalt värdelöst!), abstineeeens!! Men...I´m back nu, misstänker att det blir ett ganska långt inlägg idag med en del bilder o.s.v. så skriver överskrifter så får ni väl läsa det ni är intresserade av ;)

Fredag
I fredags städade jag först i ugnen och en hylla i köket och lite så och sen åkte jag in till stan med mamma och syskonen. Hittade mig ett par jeansleggings och ett linne på JC för presentkortet jag fick i födelsedagspresent! :) Leggingsen var liiite för tighta, men då har jag ngt att kämpa för med vikten! Vad jag åt i fredags kommer jag inte ens ihåg nu, så blir ingen uppdatering om det, men skötte mig i alla fall. Helgen däremot har varit katastrofal (medvetet...). Här kommer i alla fall en liten video på Mejis från när hon satt och lekte med skallran på armen i fredags (ler som attan i slutet!) och bilder på när hon hade superskoj med sin andra skallra som hon för en gångs skull lyckades hålla fast ett tag ;) 





I stan                                           Nya kläderna

Lördag (3-årsfirande!)
Igår (söndag) hade vi varit tillsammans i 3 år och tog tillfället i akt att fira det i lördags kväll. Utnyttjade presentkortet vi fick av pappa och Ewa i födelsedagspresent på barnvakt och restaurangbesök. Gick till The Fox & Anchor (för er som inte vet en liten brittisk pub här i stan) och det var suupergott och mysigt! Åt toast skagen till förrätt som var himla god, men ack så liten! Sedan blev det Greek-hamburgare som var med fetaostkräm i och serverades med klyftpotatis och tzatziki. Efterätt orkade vi ingen :P
Gulliga jag hade fixat liten present och ros till älsklingen oxå ;)


Söndag (dopet)

Dagen började kass! När vi kom till kyrkan var kantorn sjuk som skulle spela när vi sjöng. Han som var där och skulle spela i stället hade inte fått noter eller någonting eftersom han blivit akut inringd på morgonen. Så hann inte sjunga upp eftersom han skulle öva med den andra solisten, och hann bara nynna igenom sången en halv gång med piano när vi väl fått tag i noterna. Så det gick väl halvdant när vi väl sjöng, menmen! Dopet blev fint i alla fall, lång gudstjänst bara på ca 1½ timme. Fika och så hos mamma o co. efter. Bilderna = tårtan jag gjorde, Mejis & presenterna, 5 generationer, vi & faddrarna. Finns fler bilder på Facebook!

Idag blev det efterkontroll hos barnmorskan & lite handling på maxi. Lite plock i Mejis rum oxå med dopgrejerna & så!

Madde

Va fin hon e din lilla tjej=) O massa presenter fick hon, hehe!

Fin tårta gjorde du också, såg snyggare ut än många man köper ju, väldigt duktigt!

Elin - Mamma till William

Okej :) William blir 3 månader den 2 oktober :)

Emma Viklund

Vad SÖÖÖT hon är lilla Meja och vad fina dopbilder! :) Är det verkligen DU som gjort tårtan? :O Den är ju superfin, duktig du är!! :)

malin [mamma till nova]

åh vilken fin tårta! ser värsta proffsigt ut =)

vi ska ha dop för våran nova på lördag :)

Alexandra - Neos mamma

ååååh va presenter hon fick ^^ hihi...

Skönt att allt har gått bra och meja är så fruktansvärt söt ^^

Sofie

Hej!



Jag har en utmaning till dig på min blogg.



kramar Sofie

Molly

Åh så söööt =D

Beatrice [Devins mamma]

Tårtan blev verkligen JÄTTEFIN!

Har du lust att göra en till Devins dop? ;) haha

sahra

söt hon e =)

Melinda

Va tråkigt de där med att kantorn va sjuk :/ Va arg jag skulle blivit, men man kan ju samtidigt inte rå för att man blivit sjuk.. Ni ser ut att ha haft ett jättemysigt dop :) mkt fint fick hon också!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress