100426 - Nyslingad

Helgen har bara varit så himla skön :) Myst och bara varit, och grillat både lördag och söndag! I lördags förmiddag var jag och Meja ute ett tag medan M var och tränade, gungade, åkte rutschkana och kröp omkring. Sedan tog vi ut hennes leksaksback och en filt, så satt hon och lekte en liten stund (med betoning på liten :P).
På eftermiddagen grillade vi nere hos M:s föräldrar, blev flintastek. Riktig sommarkänsla där minsann! Spenderade sedan kvällen där, spelade lite spel och så.


Lite fina vårblommor i gräset utanför. - Titta mina nya fina skor!! Sötungen.





Igår var det dags för smyckesparty här, så jag och M städade av lite och bakade på morgonen/förmiddagen och sedan åkte vi in med hans föräldrar till Glassiären i stan och hade premiär där för i år. Mmmmm, säger jag bara, det var SÅ värt att synda för den glassen. Jag tog en Glassiären Special med Dumle-glass och vaniljmjukglass på, M tog oxå special fast med polkagris och Dumle under. För er som inte vet det är Glassiären typ Karlskronas pärla ;) Det är ju en riktig sommarstad, och har man vägarna förbi under sommaren så måste man bara ta en glass på glassiären. De har massa roliga smaker, och man får så MYCKET glass! En smak är typ 5 kulor ;) Sen hemmagjorda supergoda våffelstrutar som gör hälften bara de.



Efter glassiären blev det då hem och ha smyckespartyt. Mina kära gäster shoppade på bra, så jag fick 234:- att handla för. Köpte en klocka att ha på kläderna på praktiken och ett halsband som jag har gillat förut när jag varit på smyckesparty. Tack vare värdinnerabatten blev det bara 100:- att betala! :)


Det blev en sån här klocka, och en sån kedja, fast var för sig då. Sen en fin berlock till halskedjan. (Smyckena kommer från Dag&Natt, jättefina och framför allt hyfsat billiga och prisvärda smycken!)


Meja fick sig oxå ett fint halsband! :)


Hon är inte alls feg på rutschkanan längre, bara slänger sig nerför då man satt henne där uppe. Innan satt hon mest och tittade där uppe och åkte inte ner förrän vi drog henne nerför.

Efter smyckespartyt stannade M:s bror och hans tjej kvar och grillade korv och hamburgare och vi satt och mös i solen på uteplatsen, det var verkligen jättevarmt och skönt igår (har det varit idag med för den delen).

Idag har jag faktiskt varit lite nyttig. Efter frukost i morse tog jag med M, Meja och M:s mamma + hundarna och gick upp till idrottsplatsen där de satt och solade medan jag sprang 2½ varv på slingan med ett intervallpass på Mp3:n i öronen. Mycket effektivt!
Hem och äta, och sedan blev det iväg till frisören för att slinga håret. Blev massor med ljusa slingor, skönt nu inför sommaren då det ändå blir så blekt av solen (förhoppningsvis). Tog sitt lilla tag då jag fick sitta med blekningen ett bra tag, och ska ändå tillbaka om ett par veckor igen då det fortfarande är lite mörkare baktill i underhåret. Det bruna satt alldeles för hårt :P Är så glad att jag hittat en frisör jag verkligen trivs med, både personligen och hårmässigt :)


Numera halvblondin ;)


Meja idag på morgonen/förmiddagen. Nu är det godnatt för oss! :)

P.S. Idag sprack tand nr. 5 igenom, framtanden uppe till höger.
Melinda - Mamma till Maja ♥

Fina bilder på Meja :D och hennes femte tand, jisses! Glassarna såg bra gooooda ut ^^,

Melinda - Mamma till Maja ♥

Snygg var du i håret också :D fräscht med ljust till vår & sommar!

Elin

Vad fint det blev! :-)

en kärlekssaga: unga föräldrar i väntan på nummer två!

hej! vad roligt att du hittade till mig, tack detsamma:D vad kul att du pluggar till sjuksköterska, det vill jag också göra:D är färdig undersköterska till hösten så det är ju en början i alla fall:)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress