100429 - Nattjobb
Var ledig i tisdags dag oxå, var ute och gick en runda med M & Meja, och sov lite på eftermiddagen. Lyckades iofs bara sova en timme ungefär, men låg i alla fall och vilade ett tag till, läste lite bok. Just det, har glömt skriva om det alldeles för många gånger nu! Läste första boken i Twilight-serien när vi var på Gran Canaria - Om jag kunde drömma - och den var jättebra :) Har påbörjat tvåan nu också, och den verkar minst lika bra! Rekommenderas definitivt!

Sedan var det alltså dags att gå natten på praktiken (21-07). Det gick över förväntan, var jättetrött precis vid 4-5-tiden, men annars höll jag mig pigg & alert! Slumrade faktiskt till en stund när jag var som tröttast, satt ändå bara still just då ;) Blev ett par blodprov tagna och så fick jag blanda antibiotika. Var även med på en CT skalle (röntgen av hjärnan), det var lite fräckt, sånt man sett på TV ni vet när man åker in igenom en cirkel eller vad man ska säga. Fort som attan gick det i alla fall, klart på en minut!
När jag kom hem igår morse hade jag först jättesvårt att somna, men lyckades till slut och sov till 15 ;) Tyckte det var himla länge, men när jag räknade efter var det ju faktiskt bara 5 timmar, jag som brukar behöva iaf 8 ;)

Åkte iväg på en liten shoppingtur sen när vi hade ätit och så. Var på Team Sportia och köpte cykelhjälm och överdragsbyxor till Meja. Blev en del pengar som gick, men det fick det vara värt :)
Gjorde sedan av med lite till pengar på kvällen. Jag har ju tjänat in lite pengar på mina sjungningar i kyrkan, och de har jag bestämt ska gå till något jag själv vill ha/göra. Så igårkväll bokade jag tågbiljetter till mig och Meja till Göteborg för att åka och hälsa på mina tjejer däruppe! Saknar dem så mycket! Så den 4-7 juni åker vi dit på en liten weekendtripp. Billigt var det oxå att åka dit. Innan har jag mest kollat Stockholmsbiljetter när man ska åka tåg, men Göteborg var ju mycket billigare! 461 kr T&R för oss två, då åker ju Meja väldigt billigt, men ändå. Då var det med platsreservation oxå. När jag kollat Stockholm kostar det minst 1500 T&R.

Håller även på att planera vår sommarasemester lite, blir lite tältsemester i Sverige. Vi planerar att ta en "liten" tur om Båstad, Tylösand, Falkenberg (Stefan&Krister-buskis på Vallarna), Ullared & Gränna. Kanske en liten tur om Kosta Outlet med på hemvägen, beroende på hur mycket pengar det finns kvar. Semestern kommer infalla i slutet av juli/början av aug någon gång, inte riktigt bestämt än.

...och så till sist, Meja har fått förskoleplats! På vårt förstaval - Gomorronsols förskola här i Fridlevstad. Så skönt att ha det klart, jag har bara hört massa positivt om dem, att det ska vara jättebra! Och småbarnsavdelning har de, det känns bra! Jag fick lite ångest igår ang. valet dagmamma/förskola eftersom hon hade haft en dagmammeplats om vi hade haft kvar det som förstaval, men nu känns det bra igen. Tror Meja är ett dagisbarn, och då slipper hon åka runt om dagmamman blir sjuk o.s.v.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress