- Campingsemester del 1
Hej! Saknat mig?! ;) Vi är nu hemma från vår lilla campingtripp, och vi har haft det jättebra! I alla fall fram tills sent i torsdags kväll... Kommer till det senare ;)

Till att börja med har jag 2 tips att dela med mig av:

Gekås / Ullareds camping: Jättebra! För det första är de fristående så du slipper ha campingkort, vilket enligt mig är ungefär lika meningslöst som TV-avgiften, d.v.s. bara ett nödvändigt ont. De hade ett jättefint skötrum för oss med småbarn, Meja kunde till och med duscha i ett stort badhandfat där. Nackdelen var att det i servicebyggnaden vid tältområdet "bara" fanns toaletter och kök, inte duschar eller skötrum, men det var nog det enda :) Jättebra öppettider i receptionen och minimarketen som fanns på området.

Restaurangen Mack's i Falkenberg: Åt här på vägen till Falkenberg igår. MUMS säger både jag & M :) 75 kr för buffé där det fanns 2 sorters svensk husmanskost + thaibuffé, och det ingick även salladsbuffé, bröd, dricka & till och med efterrätt med äppelkaka och vaniljsås. Detta orkade vi dock inte då vi var så mätta efter maten ;) Men jättegott var det (speciellt de friterade räkorna :P) och vi kan absolut rekommendera den!

Så, till hur veckan har varit, i text och bilder :) Bara så ni vet har jag tagit massa (enligt M) meningslösa bilder med i veckan, så ni får stå ut med några av dem oxå ;)

Tisdag:
Började dagen med att åka och inhandla det sista vi behövde. När vi kom hem och bara skulle äta och ge oss av gav Meja plötsligt upp ett illtjut, stackaren hade blivit getingstucken =( Hon hade jätteont lillpluttan, och till på köpet satt det på handen så den svullnade ganska ordentligt, iaf pekfingret och handryggen... Ajaj så ont det gjorde i mitt hjärta när hon vred handen av smärta =( I alla fall så fick jag skynda iväg till apoteket och köpa kylbalsam, ville inte ha något "starkt" eftersom det var på handen och den åker in i munnen ganska ofta ;)
När vi väl kom iväg var snuttan lugn igen och resan upp till Ullared förflöt utan problem. Vägkarta is the shit! :) Vi satte upp tältet, Meja upptäckte att det var ruskigt roligt att springa omkring på gräsmattan och när hon somnat spelade jag och M Yatzy (utklassning :D) och drack öl. Mys!


Camping tält igloo iglootält
Getingstick barn handKörsbärstomater tomaterMineralvatten bubbelvatten vattenGrill grillat potatissallad minimajs

Fortsättning följer... :)
JL

Stackars pluttan som blev stucken :( Jag har farit runt Eje som en idiot på landet med en flugsmälla. Vi har nämligen ett getingbo OCH ett jordgetingbo där.. Det funka han blev aldrig biten men myggorna kunde jag inte råda på.

Trevlig söndag!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress