100813 - Hockey & sailet
Igår var det alltså jag som fyllde år. Eftersom vi firade min födelsedag när vi firade Mejas har jag knappt tänkt på att jag skulle fylla år ens. Morgonen började med jag fick frukost på sängen och ett paket av älsklingarna - det var en jättefin "staty" som jag suktat efter inne på Black&white länge! De i den serien är ju så fina! Finns även med mamma & barn o.s.v. Frukosten bestod förresten av äggmackor, pannkaka, te och en cupcake :) Gott!





På dagen åkte jag & Meja hem till mamma och dem en liten runda, fick en signerad bok av Anna Jansson och en ifylld "dotter-bok", som var jättegullig!! Tack :) Hon hade sparat nåt till min födelsedag med, annars fick jag ju när Meja fyllde :)

Efter det var det dags för lilla Tindras 2-årsbarnkalas. Jag, Meja och M åkte dit, och även Linn var där med lille Pontus. Tindra var så söt när vi hade kommit, hon skulle ta hand om Meja hela tiden och tog henne i handen och sa: -Kom Meja, kom här. Sötungar! Hon fick ett litet bowlingset i plast av oss, som hon verkade gilla. Får hoppas det gick hem =)



På kvällen var det dags för en liten present från M:s föräldrar, fick en hockeybiljett till KHK-Icabreakers på arenan. Hockey är väl inte riktigt min grej egentligen, men M och de skulle gå, och jag var inte så sugen på att sitta själv på kvällen på min dag ;) Hade ju iofs haft Meja, men ändå! Hon fick stanna och leka hos farmor så länge. Det var faktiskt roligt och Icebreakers gör ju en riktigt enorm insats! Det är alltså ett lag med Sveriges bästa ishockeyspelare, som Peter Forsberg, Markus Näslund och bröderna Sedin m.fl. De åker på turné runt Sverige och spelar mot olika lag för att samla in pengar till sjuka barn och besöker även barnavdelningar på sjukhusen i städerna de befinner sig. Det var en kille på barnavdelningen som hade kallat in sin läkare efter spelarna hade varit där och sagt att det hade varit "en av de bästa dagarna i hans liv". Underbart!
Matchen slutade 14-5 till Icebreakers, så några mål fick Karlskrona göra iaf ;) Målvakten fick ta en straff av Foppa, så han var nog rätt nöjd!



Idag har jag stått och jobbat i Maxi's tält på sailet - café och outlet - från 14.30-20. Imorgon förmiddag är det dags igen, så nu är det sovdags! På kvällen är det årets personalfest, och det ska bli kul =) Det tråkiga är att jag inte kommer träffa Meja så mycket i helgen, sista helgen innan allvaret drar igång =/
Vi2blir3.se - Malin

Vilken myskväll ni verkar ha haft :) vad lill-tjejen växer! Tiden går onekligen fort!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress