100816 - Inskolning #1
Jag är trött och har ont i huvudet :( Tror det är den kvava luften ute, det hade verkligen behövts ett ordentligt åskväder, säger till och med jag som hatar åska! Menmen, nog om det...

Idag var det alltså första inskolningsdagen för min lilla tjej! Jag fick, precis som jag trodde igårkväll, väcka henne i morse vid kvart över 8. Så går det när man inte sover på kvällen :P Hon verkade hyfsat utsövd i alla fall och efter frukost och påklädning begav vi oss med vagnen ner till dagis!


En tjusig liten förskoletjej!

Väl där var hon först ganska blyg, gnällde inte eller något, men bara satt stilla, eller kröp omkring :P Hon som aldrig kryper hemma! Hon skulle bara inte gå ;) Efter någon halvtimme hade hon nog känt in stämningen lite, så hon gick omkring och tittade in allting, lekte lite med lera m.m. Vi hade även samling & fruktstund, vilket gick sådär för Mejas del... Vadå sitta stilla?! Haha! Frukten gillade hon dock, skulle bara hämta mer ;)



Idag var vi där 9-11, och det blir samma tid imorgon!

När vi var på hemväg somnade Meja - som ni såg i förmiddags - ganska fort och jag kom på något jättesmart! Eftersom M var hemma när vi gick hemifrån tog jag inte med mig någon nyckel, så vi skulle inte kunna ta oss in hemma =( Satt på baksidan en stund och vilade lite och tog sedan bussen (jag hittade en tjuga i fickan tack och lov!) till lillebror som var hemma. Har sedan varit där resten av dagen, gått en lite promenad till, ätit middag m.m. Varit så slö så inte orkat göra mycket =(

Om bara en vecka är det nu dags för mig att börja skolan igen. Ska nu bli T4 (läsa termin 4), vilket betyder att över halva tiden är avklarad! :) Blir nog en ganska rolig termin enligt min smak - psyk & barn ska vi läsa :) Sen lite trist forskning m.m. på slutet, uack!
Elin

Haha såååå söt med ryggsäck och allt! :-)

Kul med skolan, vi läser inte barn trist nog :-/

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress