100818 - Inskolning #3
Idag gick inskolningen jättebra =)



Vi hade tid 9-12 idag, och var inte alls lika blyg på morgonen idag, gick in själv o.s.v. Lekte massa, och efter samlingen skulle de idag gå ut för första gången. De andra dagarna har de stannat inne eftersom de är några stycken som har inskolning just nu, och det är lättare att få kontakt med barnen inne. Det har ju inte direkt varit något höjdarväder heller. Det var fint väder när de gick ut, men såklart började det regna efter en stund så vi fick gå in och ta på regnkläderna, som tur väl var hade jag med kommit ihåg att ta med mina. Blev alldeles jätteblött ;) Gillar verkligen deras utegård de har på Mejas förskola, jättestor, med stor fin lekpark och stor gräsplan. Tog ett par bilder på den med =)

Det är så bra, hon fick ett regnställ efter mina kusiner som hänger på dagis nu, perfekt så man slipper släpa det andra fram och tillbaka! Stövlar har vi ju hittat 2 par på REA, så det ena står där oxå!



Det var även dags att äta lunch på dagis idag. Det var dock ingen jättebarnvänlig mat just idag - Kasslersallad och ris. Men hon åt i alla fall ris, kassler och vattenmelon vid sidan =) Meja somnade på ca 1 min i vagnen på hemvägen, och sov i 2½ timme :O Hon var trött lillsnuttan! Jag hade i alla fall äntligen fått basgruppstiderna till mailen, så jag satte mig och la in Mejas schema.

När hon väl vaknat åkte vi ut till Maxi, jag märkte att jag behövde en ny kalender eftersom det är lite mer att skriva in nu med Mejas alla dagistider och allt med skolan och så, det var så lite skrivplats i min förra. Tyvärr, den var ju så fin med foton och så =/ Menmen, det är alltid kul med nytt, så har suttit och skrivit in lite föreläsningar & alla Mejas tider nu ikväll =)

Nehe, kex- och TV-dags nu =) Jag och M har Vänner-maraton sen igår, me like! Han brukar vägra kolla på det med mig annars, men nu så =) Jag har ju dock sett hela serien ett par gången, men det är ett tag sen sist nu så... ;)
malin - mamma till nova ♥

Ja verkligen!

Vad skönt att allt går bra med inskrivningen och att hon verkar trivas :) Ute gården ser ju jätte stor ut! Och det ser ut att ligga bra oså :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress