100820 - Inskolning #5
Ännu en dag som gått underbart bra på förskolan! Blev upp ganska tidigt i morse då Meja skulle äta frukost där idag och därför vara där redan halv 8. Frukost gick bra, men framåt dagen började hon bli väldigt trött efter att ha varit där ganska många timmar. 7:30-12 var alltså tiden idag.


Suddig mobilbild, men enda jag tog på dagis idag ;)

Meja sov som de senaste dagarna runt 2½ timme sen, medan jag satt här och retade upp mig lite (se inlägget nedanför :P) och plockade undan lite, samt kom på att vi behövde åka och handla lite :P Det var på väg att börja eka i både kyl och frys, så när snuttan vaknat begav vi oss iväg till Maxi och blev en tusenlapp fattigare, men massa mat rikare =) Skönt att ha massa hemma så man kan laga det man känner för!


Var lite skitig på byxorna när vi kom hem på förmiddagen, så det fick bli byte innan handlingen!

Nu ikväll blev det såklart fredagsmys, blev hemgjord toast Skagen först, smörgås med messmör för Meja med lite skagenröra vid sidan =) När hon hade somnat blev det tacos för mig och älskling, och egentligen skulle vi ha lite ostbricka med nu ikväll, men orkar inte ;)




Imorgon bitti ska jag jobba, så snart är det sovdags! =/
JL

Vad skönt att allt gått bra! Eje börjar i mitten av okt.. Känns lite vemodigt.

Melinda - Mamma till Maja ♥

Hur blir det nästa vecka för Meja på dagis? Trappar ni upp det så att hon går fler & fler timmar per dag, och att du till slut går därifrån eller?

Madde

Visst jobbar du/ni på Ica? Får man inte massa rabatt på maten m.m då? Jag var faktiskt också o handla lite idag på Ica Maxi, det är så bra där=)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress