100824 - Inskolning #6, feber, skolstart...
Åh, internet har haft störningar här idag tydligen så har inte blivit något uppdaterat i morse som det var tänkt =/

Igår var det måndag och alltså dagisdags igen. Jag fick väcka Meja på morgonen när vi skulle dit (vi skulle vara där 7.30-12) och sen var hon lite sådär smågnällig och klängig hela morgonen. Vid lite efter 10 var det dags för mig att lämna för första gången, och Meja skrek lite när jag gick så de sa att de skulle ringa om det inte funkade. Vid 11 ringde telefonen, "fröken" sa att det hade gått bra, MEN Meja hade feber =( Jag åkte direkt ner och hämtade henne, då hade hon hunnit somna i "frökens" knä. Min lilla plutta, hon var jättevarm =( Vi åkte till hennes farmor och lämnade henne (jag var ju tvungen att bege mig till skolan ändå =/) och hon somnade tydligen ganska snart efter att jag hade åkt.

Vid 13 var det alltså dags för upprop till termin 4 i skolan tillsammans med en liten introduktionsföreläsning i psykiatri. Känns som att det kommer bli en väldigt intensiv, men rolig termin! I alla fall fram till de 5 sista veckorna, då vi ska läsa forskning igen, blä! Not my cup of tea ;) Kändes konstigt att vara tillbaka i alla fall, har ju inte varit i själva skolan på länge eftersom sista halvan av vårterminen var praktik på sjukhuset.

Meja var ganska hängig när jag kom och hämtade henne, men ändå på ganska bra humör så länge hon fick vara uppe i famnen. Vi spenderade eftermiddagen mycket framför TV:n och bara mös. M fick ha henne på kvällen sen medan jag åkte på höstpremiär på kören. Jag kollade henne i munnen då hon har börjat dregla massa de sista dagarna, och hon har en kindtand på G, så jag tror det är den som orsakar detta. Bara det inte ska bli så med alla kindtänderna :(


En febrig liten flicka!


Den nya Tingeling-filmen från Maxi kom väl till pass till en liten sjukling...


Blev god Pasta Carbonara till middag =)

Vi bestämde redan igår på dagis att hon skulle vara hemma idag med eftersom de alltid ska vara hemma en feberfri dag, och bra nog var M ändå ledig idag så han kunde ha henne medan jag var i skolan på basgruppsträff i morse. Gick igenom lite vad vi skulle läsa till nästa gång, skrev frågor att besvara angående schizofreni & vanföreställningar. Skönt att ha skolan gjort på morgonen, dagen har blivit så himla lång! Kunde inte plugga eftersom mina källor just nu finns på internet, så när jag kom hem blev det lite tvätta, städa och gosa med Mejan. Hon har haft feber och varit hängig idag med, så blir hemma imorgon också. I eftermiddag lagade jag fisk, potatis och senapssås till middag, mycket gott =)

Nu ikväll var det dags för något annat, börja i en ny kör! Och oj, vad roligt det var! Kyrkokören blir ju lätt lite enformigt ;) Jag och mamma började i en annan nu som hon fick nys om i somras, som sjunger lite mer pop, rock o.s.v. Vi sjöng bl.a. Leva livet, Aquarius, Say a little prayer m.m. Började med en jättefin Lennon/McCartney-låt med som vi ska sjunga i advent, Because. Sök på Beatles på Spotify, sen ta i bokstavsordning så finns det bara en version där. Hur fin som helst, speciellt i kyrka sen med den akustiken! Woow! :)
Jag ska gå kvar i kyrkokören med så länge, känns dumt att sluta nu när vi beställt nya kåpor och så, även om det blir lite mycket sång i början på veckorna. Men jag älskar ju det, så why not =)

Godnatt med er!
Melinda - Mamma till Maja ♥

Tråkigt att hon fått feber :( Hoppas hon blir bättre skruttan!

Madde

Samma här! Kindtand på G och feber! =(

Hoppas det är över snart!

Emma Viklund

Jag funderar starkt på att köpa den där Sonyn (jag bloggade om) på fredag då jag får pengar! :) Less på att vara utan digitalkamera nu.



Men kan du inte tipsa mig om några inlägg här i din blogg där du fotat med din sony så jag får se hur bilderna är? :)



Tack på förhand

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress