100831 - På allvar
Nu är ju faktiskt inskolningen slut, och allting har börjat på allvar. Det är såhär vår vardag kommer de ut de närmsta åren, eller ja, i alla fall det närmsta 1½ året, för när skolan är slut är det ingen som vet hur det blir!

I söndags var det plugg som gällde på förmiddagen, läste på om depression mest. Blev klar hyfsat fort, men har ju inte fått mina böcker än, så får komplettera när de har kommit på allt jag har gjort hittills :(
Meja sprang omkring här och gnällde lite på förmiddagen och pekade på dörren till uteplatsen, så jag antog att hon ville gå ut. Vi hade dock inte tid, M städade och jag pluggade. Till slut orkade jag inte lyssna på hennes gnäll längre så jag klädde på henne så fick hon gå ut själv :P Jag satt ju ändå precis innanför. Gullungen åkte rutschkana för glatta livet, hon har verkligen fått koll på det där nu :)




På eftermiddagen gick vi först ner till M:s föräldrar en runda innan det var dags för kalas för min kusin Alva som fyllde hela 7 år :) Vi fick smörgåstårta och smarrig efterrättstårta, och hon fick en barn-scrap-set + en mapp att ha såna saker i. Hon verkade i alla fall jättenöjd! :) 
Av respekt för de andra lägger jag inte upp så mycket bilder, då det var ganska många med på varje bild, orkar inte fråga alla ;)


Andra bilden ser ni att hon har lärt sig rörelserna (okej, rörelsEN) till "Kalle Anka satt på en planka..." Haha, hon är så söt när hon gör "...se så stor jag äääääär!"

Åkte och handlade lite efter kalaset, och hade även gjort matlista för hela denna veckan, så skönt att ha det gjort så det blir lite ordning =)

Igår var det alltså första "allvars-dagen". Jag stannade en liten stund på förskolan på morgonen eftersom hon som sagt var borta lite förra veckan och var lite klängig på morgnarna då. Igår gick det i alla fall jättebra, hon brydde sig inte så mycket om mig när jag var där, och gnällde bara till lite när jag skulle gå, sen när hon vinkade i fönstret var hon jätteglad =) (hon vill dock alltid försöka öppna det :P)
Jag åkte till skolan på basgruppsträff där vi gick igenom deppression som vi hade pluggat på, och bestämde vad vi skulle göra till nästa gång. Känns faktiskt som att denna basgruppen kommer bli riktigt bra! Trivs än så länge i alla fall :) Efter det hade vi några timmar tills nästa grej, så då satte vi oss i biblioteket ett par stycken och påbörjade en uppgift som ska redovisas nästa vecka, la upp vem som ska göra vad och så. Lunch åkte jag till Maxi och åt med mamma och de, ingen som hade med mat till skolan och ville inte äta själv ;) 
När jag kom tillbaka till skolan igen var det dags för "bibliotekslaborationer" där vi gick igenom igen hur man söker vetenskapliga artiklar i våra områden, och det var verkligen välbehövligt! Det är ganska svårt innan man fått kläm på hur man ska göra, men nu tror jag allt jag har koll på det! =) Behövs inför att skriva projektplanen i vinter...

Kl 15 var det dags att hämta upp Mejan igen (hon var alltså där 7.30-15 igår) och oj vad mitt hjärta svällde upp när jag kom dit och fick se henne =) Jag tycker inte att det är så himla farligt att lämna nu, men det kändes ändå när jag kom och skulle hämta henne att jag hade saknat henne massor! De sa i alla fall att det går bra där, hon går mest omkring och tittar på alla och är nöjd =)
När vi kom hem lekte vi lite i lekrummet och så, innan det var dags för gnället igen :( Det är så tråkigt när hon är på det humöret, för hon är ju verkligen världens underbaraste annars, och jag blir så irriterad när hon är sån -> hon blir ännu mer gnällig o.s.v. Menmen, mat blev lagad medan Meja tittade lite på Chuggington - biffar med potatis, sås och haricot verts, några av biffarna fick lite fetaost i sig med, mumma =)





Idag lämnade jag också Meja vid halv 8, och idag var det i princip bara in och ut för min del. Det gick dock lika bra som igår, lite gnäll precis vid lämningen och sen glad i fönstret igen =) Har pluggat lite nu innan jag pausade med ett blogginlägg, och nu ska jag börja igen. Det är till den där uppgiften som ska redovisas nästa vecka. Vi ska låtsas att vi ska till skolan och informera personalen där om olika neuropsykiatriska störningar (autism, ADHD m.m.) och jag och min lilla grupp på 2 till ska prata om Aspergers syndrom. Intressant med sånt man antagligen kommer stöta på lite varstans! Det är dock bara dagis till 12 idag, lite skönt att få hem henne tidigt när jag ändå inte ska till skolan =)


Innan vi gick till dagis idag!

Haha varje dag när vi kommer till dagis ställer sig Meja och kollar ut genom fönstret i hallen ut mot lekparken och blir helt lycklig och pekar ut där =) Sötnos!

När jag har hämtat Meja är det dags för mig att åka till frisören och få lite slingor eller nåt i håret, får se vad jag gör =) Puss på er mina söta läsare!
sahra

ja detta gnäll känner jag igen. har ett väldigt argt litet barn här hemma :) sen att han e extremt mammig gör ju inte saken bättre :)



söt hon e meja, verkligen :)

Melinda - Mamma till Maja ♥

Va skönt att det går så bra på dagis för henne :)



Skulle vara kul och se hur ni bor! Mejas rum och lekrummet har man ju sett, men resten av rummen då? ;)

malin - mamma till nova ♥

Novis har också sina perioder och är extremt gnällig ibland!



Skönt att det går bra på dagis :)

Tycker du att det funkar bra att ha barn och plugga samtidigt? Är nämligen också sugen på att börja plugga men frågan är om man har den tiden?

Malin

Duktig hon är som både klättrar upp och åker ner själv :)

Alfva

Duktig tjej!

Skönt att det går bra med dagis! A är inne i en väldigt mammig och "lugn" period. I nya situationer vill hon mest iaktta från sidan och börjar först leka när alla andra är klara (typ).

Hanna

Världens sötaste är hon! :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress