- Luciaveckan dag 5
Då var själva Luciadagen över! Och även mer än hälften av våra dagar vi är ute, bara 2 dagar kvar nu. Shit vad fort det går! Idag har varit en sjukt rolig dag, men jobbig såklart.

I morse var vi bland annat och lussade hos Marinens musikkår, och eftersom de är så sjukt musikaliska så var vi såklart jättenervösa. Det gick jättebra :D Så skönt!

Karlskronas lucia 2010

Lunchen idag intogs på Miomöbler (som bjöd oss på den!). Jättegod bakad potatis med skagenröra tog jag :)



Vi har varit på massa platser idag, bl.a. Polisen, ett bokförlag, varvet där vi stod i en sjukt stor sal med flera hunda personer m.m. Nu ikväll var det dags för kortege och därefter officiell kröning av Lucia på torget. Jättemysigt men så sjukt kallt! Meja kom dit och var tärna med oss, sötungen!




Nu ikväll när vi var på BTH (min skola) var vi med om kanske den sjukaste upplevelsen ever (för oss :P)! För det första började vi gapskratta åt den nya tongivaren vi fick köpa idag när den andra la av, för den lät så fult. Hela publiken (minst 100 st, varav 99% aldrig hade sett ett luciatåg innan, utländska) började skratta med oss och applådera, och det tog tid innan vi kunde sjunga igen :P När vi var klara stod vi i nästan en timme och bara fotades, fotades & fotades! Helt sanslöst, de skulle ta kort på oss, på sig själva med oss o.s.v. Värsta kändisarna!

Karlskronas lucia 2010
Madde

Ja, det är inte en lätt period just nu!

Måste hitta lägenhet o flytta inom 3 mån, Ali är utvisad och måste lämna landet (vet inte när än) innan han får komma tillbaka, han förlorade jobbet och ja jag väntar fortfarande på viktoperationen. Så det är rätt mkt stress....men men det är bara bita ihop!

Fina Lucia kort på FB:) Ser mysigt ut!

Emma Viklund

Åååå, mys med lucia :) Synd att jag inte hade möjlighet att lyssna då ni sjöng!!



Sv: Ja, jag menade sm-måttet, tur att du sa nåt, ingen annan som märkt att jag skrivit fel :p Men nu har jag ändrat det :) hehe..



kul att du är med och gissar!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress