- Luciaveckan dag 6-7
Jag har verkligen inte hunnit uppdatera om de sista dagarna sedan jag kom hem. Därför fick jag gå upp tidigare idag och göra det, tänk vad jag gör för er läsare! ;)

Tisdagen var nog den värsta dagen. Vi var till att börja med hesa på morgonen nästan allihop, sen var vi på sjukhuset på förmiddagen också, där det var uppträdanden på 18 olika avdelningar. Det var ganska mycket irritation och så där på förmiddagen, men det är nog i princip enda gången på hela veckan det faktiskt har varit det. Som sagt, underbara tjejer!

På eftermiddagen hade vi (turligt nog) paus ett par timmar, precis under den tiden Meja skulle ha sitt luciatåg på förskolan, vilken lycka! Mamma hämtade mig i stan och så åkte vi dit, sen körde hon tillbaka mig in igen lagom till vi skulle äta på hotellet (julbord :P). (Bilder och uppdatering om det kommer i den vanliga kategorin sen).

Efter middagen gick vi och tog en sista bastukväll (hade 3 kvällar). Vi passade även på att ta lite "snygga" bilder där inne, bara kolla in resultatet, haha!




Vi skrev även ihop en liten avskedslåt där på kvällen, haha! :) Underbart bra!

På onsdagen var vi ännu mer hesa, jag kände mig ganska okej i rösten på morgonen, men den svek mig efter ett par uppträdanden. Vi var bara på äldreboenden sista dagen och hade en ganska lugn dag, sovmorgon med packning och så på morgonen.



Lunchen intogs på pizzerian Lyckans, där jag åt kebabrulle =)




På sista uppträdandet kom det upp en rörd kvinna på scenen och pratade om att det var vårt sista uppträdande o.s.v. medan hon gav oss rosor, och när vi kom ut efteråt grät nästan allihop. Även om det har varit jobbigt så har det varit så otroligt roligt! Vi tycker om varandra så mycket ju, och att sjunga är ju med så kul!

Efter sista uppträdandet åkte vi till Lions klubbhus på avslutning där det avnjöts god smörgåstårta med ris á la Malta & saftsoppa till efterrätt. De fick sin avslutningssång av oss som vi hade skrivit ihop, och den verkade gå hem ;)




Vi fick massa mer presenter (hade bara en hel stor kasse innan), t.ex. ett fint smideshjärta och vårt gruppfoto vi tog hos fotografen! :D Så underbart kul att vi fick det, de är ju så dyra och köpa! Lite tårar senare var man hemma igen, och allt var som vanligt...


Tack för denna veckan tjejer, älskar er! <3

(Kommer ett videoinlägg senare idag med videos när vi sjunger)
mamma

Vilket fantastisk upplevelse att ha varit med om!! Hoppas ni blir vänner för livet nu alla tjejerna:)!! Ni e sååå fina på bilderna - både på Sydbild och i bastun:)!! Puss o Kram

Melinda - Mamma till Maja ♥

Låter som att ni har haft det bra tillsammans :)

Madde

Gud vad underbart du verkar ha haft det! :)

Kul att läsa om det hela!

Elin

Vilket fint kort! Och vad kul att ha varit med och lussat :-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress