101231 - Nyårsafton
Igår var det alltså jobb som gällde på förmiddagen, och förskola för Meja. Igår var de bara 3 barn på hela förskolan (3 avd.) :O Både denna och förra veckan har det varit väldigt lite barn, och jag bara undrar, vad f*n jobbar alla med? :O Eftersom alla kan vara lediga? Jag menar, vården, handels o.s.v. måste ju jobba lika mycket även om det är jul-/nyårsvecka eller annat? Vi har ju iofs bara haft Meja där 2 dagar denna veckan, men det är ju för att jag har jullov. Missförstå mig inte, jättebra att barnen får vara hemma, men så många?

I alla fall, jobbet ja... Mycket folk var det när de väl hade vaknat, massa oxfilé (99:-/kg) såldes och jordgubbar och sallad m.m. i långa rader =) Jag själv handlade när jag hade slutat eftersom mamma erbjöd sig att hämta Meja så jag slapp köra fram och tillbaka. Skön att ha massa normal mat hemma efter all julmat ;)

På kvällen avslutade vi det onyttiga december med pizza. Barnpizza blev det för mig, alldeles lagom =) Orkar inte mer än så av just pizza.

Idag jobbar M igen och jag och Meja är bara hemma och myser än =) Vi har lyssnat på musik och lekt med lera och nu tänkte jag försöka få henne att somna. Idag blir det ingen väckning efter en timme, för det är bara bra om hon orkar vara vaken ikväll, misstänker att hon kommer ha svårt att somna iaf.

Här kommer ett par videos på Meja, första när hon dansar, andra när hon gör rörelser till Imse Vimse Spindel (hon provar sin nyårskjol, därför hon har lite omatchande kläder ;)):




Och så några bilder på leraleken och våra reslutat...



...slutligen, GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA! Hoppas på ett nytt bra bloggår med lite mer uppdaterande än senaste tiden :)


Bild från 08-09
Sara

Haha, Hugo började dansa precis som Meja när han tittade på dansklippet.



Hon är ju för söt Meja!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress