100202 - Kalas & sånt
Ja jag säger som sist, mycket att göra, och resterande tid har gått till Meja ;)

I fredags var det babysim igen, och snutt var som vanligt superduperduktig! M var med och tog kort, och han sa att hon var den enda som höll själv i mina tummar när vi "surfade" (=drog henne fram och tillbaks i vattnet). Mitt duktiga lilla hjärta! ♥ Fick även syn på att det finns en babysim 3 oxå, det ska vi minsann gå på då! Hon älskar ju sitt sim! De övar mycket nu på hur man ska bete sig om man ramlar i vattnet, ta sig tillbaka till kanten och hålla fast. Om ett par gånger är det även dags för undervattensfoto, det ska bli kul!
 


I lördags var det sedan dags för kalas hos min mormor och morbror som fyllde 61 resp. 29 år. Hela tjocka släkten på mammas sida var där, och vi fick jättegod köttgryta m.m. Mums, vad jag älskar mat! Skulle nog kunna äta hela dagarna om man inte blev så förbannat tjock av det! ;) Meja var så söt när vi kom dit, morfar skulle ta henne lite och det var så mycket folk där hon inte hade sett på länge så hon blev plötsligt jätteledsen, pluttan! Hon brukar inte vara speciellt tykännande annars, men det var väl för mycket där på en gång.
Efter kalas blev det avskedsmiddag för Hanna och Lisen som sticker till Göteborg nu i veckan, fy tusan :( Skulle egentligen bara med på middagen, men gick med på fest och utgång med en liten sväng. Får passa på när man har dem hemma!


Snutt kalasklädd! :) Hon ler till o med så de små tänderna syns, det är ovanligt!

Söndagen var det dags för mer kalasande. Det var dop för M:s lilla kusin Midna. Trevligt att träffa hans sida med lite =) I alla fall hans pappas blev det ju ;) Där var Meja desto nöjdare, hon satt och lekte och tittade på M:s andra kusin Emilia som är ett år äldre än henne. Hon tycker verkligen det är såå kul med andra småbarn nu! Pastasallad och sånt blev det där, supergott!

...och vet ni, förra veckan sökte jag sommarjobb, på förlossningen! Det ni! Skulle jag få det skulle jag bli såå glad! Egentligen skulle jag ju vara mammaledig i sommar igen, men då M gärna vill ha halva föräldraledigheten så tänkte jag chansa. Jag sökte dock bara på förlossningen, möjligen BB, gyn eller dyl., men inget annat. Får jag inte det så blir jag hemma i alla fall :) Men tänk vilken chans det hade varit att faktiskt få prova på det jag vill syssla med i framtiden!
Igår var det skola på dagen, basgruppsträff där vi gick igenom hypertyreos och hypotyreos ("struma"). Fick veta vad vi skulle ha till torsdag och nästa måndag med, och måndag blir det bl.a. äggledarinflammation och utomkvedshavandeskap vilket jag tycker ska bli riktigt roligt att läsa om! Jag blir helt till mig så fort jag läser något i skolböckerna som handlar om graviditet m.m. Knäppt! På tal om det måste jag börja plugga inför torsdagens basgrupp nu, magsår och sånt! Puss på er


Just det, hade en video och ett par bilder till med ;)



Meja och M busade med Lära-gåvagnen igår ;)
Idag fick det bli RockstarBaby-bodyn. Får passa på innan den blir för liten!

Maliiin

Vad söt hon var i klänningen! Visst är det kul med babysim? Vi ska nog med gå alla kurser :)

Alfva

Jag var inte speciellt stor när jag var liten, inte sambon heller, A ligger nu på samma kurva som när hon föddes. Hon vägde ju bara 3 kg då, men spurtade ju upp med amningen... Vi får väl hoppas att hon börjar äta snart, det är rätt så irriterande att hon bara stänger munnen och inte vill ha. Ska testa att börja ge henne vår mat istället, så får vi se om hon äter då. Lite mer intressant kanske?

Jag skulle också vilja ha en sån där vagn, A älskar ju att stå och promenera när man håller henne i händerna!

Linda

haha.. vilken söt video på Meja!! :D

Mamma

Videon är såå söt!! Och Meja med såklart!!

karolina

en kompis till mig var på förlossningen i 6 mån. det roliga vara att hon själv var gravid, med sitt andra, när hon sökte och gick hem höggravid. så hon sa att hon visst vem hon önskade sig när det var dax. hon var super nöjd, så får du chansen så ta den!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress