100219 - Tenta

Igår var det plugg heeela dagen! Började med basgruppsträff på morgonen där vi skulle ha lite frågesport, lätt när vi var 3 personer av 8 :P haha! Alla var typ sjuka. Den ena skulle vara hemma med magsjuka barn & fru, så jag undrar om han ens kunde ta sig till tentan idag :S Uscha! Men det gick bra i alla fall.

Åkte förbi Maxi på hemvägen och köpte lite pluggsnacks i form av minimorötter, körsbärstomater, naturgodis och chokladfingrar (lite sockerkickssnacks var jag ju tvungen att ha med :P). Satt här hemma och pluggade med en sovande Meja bredvid mig medan M var och tränade, sötungen sov utan kläder och inlindad i filten som ni ser här bredvid, gosigt! =) M servade med lunch och sedan försvann de iväg till hans föräldrar så pluggade ifred hela eftermiddagen och kvällen sen. Blev inte klar förrän typ halv 12, och inte ens då kände jag mig färdig egentligen :S


Väl på väg till tentan idag kändes det som att det kunde gå lite hur som, beroende på vilka frågor som kom. När jag väl skrev tentan kändes det verkligen hur bra som helst! =) Jag har en riktigt bra känsla och är nästan säker på att jag klarat den. Desto mer besviken blir man om det inte skulle gått :P Det enda jag missade på var såna frågor som var typ "ange 8 saker...ange 4 saker..." som jag gav bara kanske 5-6 resp 3. Satt och räknade lite när jag var klar, och om jag räknade lågt hade jag 45 p (57 max, 40 godkänd). Sen kan jag förstås ha svarat helt fel, vet man ju inte ;) Håller en tumme nu fram till om ca 2 veckor, gör det ni med!!

Meja har blivit helt tokig! Hon är totalt vild denna unge, ålar omkring som en raket och reser sig hela tiden och drar i precis allt! Hon har inte lyckats resa sig från liggande innan, men i morse efter jag hade åkt hade hon tydligen rest sig mot sänggaveln 2 ggr från att hon låg på mage, och sen massakerat allt där uppepå :P Bra att det är M som är pappaledig nuförtiden ;) Tur hon får leka av sig lite på babysimmet idag. Ska nog hem till mamma och de om en stund också, så kan de hålla lite koll på henne ;) Neej, klart jag vill vara med min lillsnutt, kul att hon är aktiv =)

Har varit duktig med "Wii-fitandet" denna veckan med, alla dagar utom igår har det blivit träning minst 45 minuter. Det är bra med WiiFitPlus som jag fick av älskling i söndags, för det blir lite mer träning av det :) På tal om det ska jag nog träna nu innan vi beger oss... Ha en bra dag!


Såhär fint gör jag när jag ska träna hemma! :P


Det roliga pluggbordet    -    Det tråkiga pluggbordet

 

Melinda - Mamma till Maja ♥

ja, jag är ganska nöjd :)

Elin

Skönt att tentan gick bra :-)

Martina

Vilken fin och mysig blogg du har! Och en riktig sötnos till dotter :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress