- Kött- och blomkålspuré

Börja med att koka kött - i mitt fall lövbiff som jag hittade i frysen - ihop med lagerblad, hela pepparkorn, 1 gul lök i bitar och en vitlöksklyfta. Hur länge det behöver koka beror på vad det är för kött. Skär i köttet för att se om det är genomkokt. Medan köttet kokar, skala potatis och börja koka den och blomkål (jag hade färsk). När köttet är färdigt, spara en del av kokvattnet att mixa med. Mixa sedan köttet för sig ihop med lite av löken + vitlöksklyftan + lite basilika + så mycket spad så det känns som lagom konsistens (jag mixade detta först eftersom köttet är det svåraste att mixa). Lägg sedan i även potatis och blomkål och mixa till slät puré. Done! 



Såg inte gott ut, men jag smakade lite och det var faktiskt helt okej, för att vara i puréform ;) Nu återstår att se vad Meja tycker imorgon!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress