100106 - Yeeeeeees!!
Jag är bäst! I förrgår kväll släppte en stor stor klump från min mage, jag klarade tentan fick jag äntligen veta! Åh så skönt det var. Utåt sätt har jag nog visat mig ganska kolugn när folk har frågat vad som händer om jag inte klarar den, typ "det löser sig", men jag har varit mer orolig över det än jag har visat. Man har ju egentligen 3 försök per termin på sig på varje tenta, men med tanke på att det nu är 1½ vecka kvar tills nästa termin börjar är jag tveksam till att det hade hunnits med...och man får inte påbörja år 2 om man inte klarat allt från första året. Hade alltså haft stora problem med tanke på att Mattias har anmält pappaledighet fr.o.m. den 18e. Menmen, nu behöver jag inte oroa mig mer för det, nu håller vi bara tummarna att jag får den praktikplats jag vill med :)

Har även funderat en del över bloggen de senaste dagarna eftersom jag själv tycker den är ganska tråkig. Eller bilder och sånt är väl kul, men jag behöver liksom inte alltid skriva bara "först gjorde vi det, sen det, sen det", utan jag vill få med lite mer känslor och tankar oxå. Eftersom jag har denna mycket för min egen skull att kunna titta tillbaka på sen, så tror jag att jag kommer tycka det är mer intressant att läsa om hur jag tänkte och kände än om vart vi spenderade den & den dagen. Så det ska jag försöka ändra på nu, det får bli mitt enda nyårslöfte! (+ att jag ska försöka uppdatera nästan varje dag)

Shoppade lite i måndags för Mejas julklappspengar, var först på MAXI och köpte en "tunikabody" och ett par byxor på REA:n, och sen på Babyproffsen och köpte en skötväska (äntligen!) och några matburkar. (Bild kommer nedan.) Det var så skönt att äntligen få tag på en ny bra skötväska. Den första vi köpte är nämligen kass eftersom den bara är ett enda stort fack att lägga grejer i + ett litet ytterfack. Detta leder till att hur fint man än lägger grejerna så rasar allt ihop när man lyfter väskan. Fördelen är att det får plats mycket. Den andra jag köpte på IKEA i höstas var kass eftersom den var alldeles för liten, fördelen med den var att det var många små fack. Nu har jag hittat ett mellanting, en BabyTravel som verkar super!! Det är många fack, men den är ändå stor.

Möblerade om lite i Mejas rum med igår för att få in hennes lektält hon fick i julklapp och så. Det blev ganska bra, förutom att på ena väggen kändes det så himla uppradat, med hennes bokhylla, byrå och skötbord på en enda rad. Menmen, det får vara så så länge. Fick upp hennes sänghimmel med och vårgardinerna + bytte sängklader och bytte till spjälskyddet hon fick i julklapp. 

Tatueringen har förresten läkt finfint =)


 
Mejas shopping



Snuttan i söndags...                           och igår



Meja hade "sittrekord" igår i sitt lektält, satt själv jättelänge...
men till slut ramlade hon ↓

Hon verkade i alla fall trivas i tältet, var där inne rätt länge igår. Hon låg även i sängen och åt och slogs med sitt lejon ;) Hon var så duktig och åt upp hela flaskan alldeles själv. Egentligen tycker jag det är mysigt att mata henne i famnen, men höll på att sätta upp gardiner precis när hon blev hungrig.


Idag blev hon tuff med scarfes på huvudet :)

Maliiin

Klänningen med body från Maxi har Saga med, som hon fick av mormor och morfar :) Jättetjusig. Dem har mycket fina kläder där.

Elin

Åh grattis till tentan! Sitter och panik-pluggar jag med till på måndag så jag vet hur det känns ;-)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress