100118 - Skola igen
Då var man student igen, tillbaka i skolan. Isch! Denna dagen har varit den rörigaste på länge! Började klockan 9 i morse (bara det, fick ju gå upp vid 7 :P). Hade sedan upprop och information med klassen, rörigt det med eftersom deras terminstenta var lika idiotisk som vår var, och efter omtentan nu var fortfarande 29 stycken underkända, BRA! Man får egentligen inte gå upp till år 2 om man inte har allt godkänt, men de fick dispens nu. Haha, annars hade halva klassen försvunnit, kanske inte hade sett så bra ut för skolans del ;)
Satt och pratade med basgruppen sedan ett tag, och fick årets första läxa, ska tills på torsdag läsa på om MS och Parkinsons...det är nämligen så att jag kommer inte ha praktik första perioden som hon sa till mig utan det blir teoridelen först. Jag som ställt mig in på att ha praktik nu :S I och för sig så ville jag ju inte det från början, eftersom det blir mer hemmatid om jag har praktik, men jag var så inställd på det nu att jag tyckte det skulle bli kul. Menmen, praktik fr.o.m. vecka 14 i stället, på avd 45 här i Karlskrona (medicin). Blir nog bra! Blir bara så irriterad på att hon sa det från början med praktiken, hade vart bättre att bara ta det idag ju så jag inte förväntade mig något. Fördelen förutom mer hemmatid är att nu får jag ju läsa sjukdomarna innan praktken så man har lite med sig dit =)
Avslutade sedan dagen med en väldigt rörig föreläsning om endoskopi (typ titta in i människokroppen på olika sätt :P)

Som sagt har Meja en tand nu, och jag tror hon märker det själv :P Hon har börjat le helt annorlunda sen den kom upp, typ biter ihop medan hon ler och inte gapar som innan ;) Som att hon försöker visa upp den ;)



Beställde hem lite kläder igår till henne tills vi ska iväg, tänkte hon behövde ett par långärmade att bada i så hon inte bränner sönder sig och sen lite tunnare kläder eftersom hon bara har typ långärmat och sånt i 68 & 74 vilket jag misstänker att hon kommer ha då. Fick bli från H&M, kollade runt på lite olika ställen och de verkade ha bäst/mest.

Melinda - Mamma till Maja ♥

Jahaa, men Emmaljunga city cerox 360 är ju precis likadan som en Emmaljunga Nitro City som jag vill ha! Är det samma vagn eller vad är det frågan om? ;/

Emma

så sööööt tanden är :D sötungee!!

anneli

fina kläder

Melinda - Mamma till Maja ♥

Jaa, man ser ju inte skillnad :O

Jamen det kan jag ju ta och göra ;)

JOHANNA

Jättefin blogg :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress