100124 - Ett helt halvår!
Igår blev min lilla snutt ett halvt år gammal, oj vad det går! Snart är hon ett år och ska ha kalas och grejer. Fattar verkligen inte vart tiden tar vägen.

Glömde skriva att jag var på BlueMinerals-party hos Linda nu i veckan. Det är alltså hudvård och eftersom min hud slutade trvias med det jag alltid haft efter att Meja kom så beställde jag ny rengöring och fuktkräm + ansiktmask. Ruinerad! Men det kan det vara värt ;) Peeling har jag hemma sen vi var på releaseparty och fick det i present =)

Babysimmet gick super i fredags igen. Nu kunde ju Mattias vara med för en gångs skull så han filmade lite med, kul att ha sen =) Hon gjorde ungefär samma saker som sist, dök från kanten och sådära. Jätteduktig liten tjeja!

Jag fattar inte vad som hänt med henne, plötsligt kan hon så mycket! Det har gått såå jäkla fort nu typ sista två veckorna, hon har lärt sig hur mycket som helst! Hon började ju sitta superstadigt ett tag efter nyår, sen har hon utvecklats massa i sina händer nu med, griper mycket bättre än innan, och framför allt släpper lite mer kontrollerat (eller slänger om det nu är det hon är sugen på :P). Nu igår och idag har hon även tagit sig upp i krypställning lite mer, alltså upp ordentligt på alla 4. Inte för hon kommit någonstans sen, men hon var i alla fall uppe ;) Hon har börjar röra sig så himla mycket mer överhuvudtaget. Häromdagen när M låg och småslumrade i sängen ropade han in mig dit, då hade hon tagit sig ner till fotändan och låg där och såg så nöjd ut. Hon har alltså börjat röra sig lite framåt oxå nu, så det dröjer nog inte förrän krypning/ålning är igång ordentligt. Idag lyckades hon nästan med bedriften att sätta sig upp själv. Innan har hon bara gjort som situps när hon försökt ta sig upp, men idag kom hon på ett nytt sätt, rulla över på mage och sen dra banen åt sidan och trycka upp sig med armarna. Hon är inte dum min lilla gumma! :)

Hade det sämsta träningspasset på mycket länge i fredags, hade inte druckit ordenligt på dagen och det kom jag inte på förrän jag nästan svimmade. Var på Boot-camp och det var ju superskoj och riktigt jobbigt! Kunde dock bara genomföra en tredjedel ungefär sen höll jag på och ramla ihop så fick smyga iväg. Riktigt otäckt! Sen blev det bio på kvällen - Sherlock Holmes. Den var nog ganska bra, men som jag skrev i fredags var jag så förbannat trött, så jag orkade knappt hålla ögonen öppna, bokstavligt talat :P

Igårkväll var det fest med vårt gamla jobbarkompis-gäng från Maxi, det var riktigt riktigt kul! Synd att inte fler kunde komma bara. Vi var hos Jesper innan och drack lite, spelade spel och sjöng hans riktigt störda låtar, haha! Bilder får komma när de lagts in i datorn.  

Här somsagt äntligen hittat systemkamerasladden med, så här kommer lite blandade halvgamla bilder från den! Imorgon blir det BVC-besök, 6-månaderskontroll, och sen basgruppsträff i skolan.




Det var lite kul, sista bilden där, det var förra veckan. Hon låg på golvet medan jag hängde upp tvätten och plötsligt ser jag bara i ögonvrån hur hon lyckas få tag på gallret vi hade till katterna på nyår och dra det över sig. Sprang fram och trodde det hade gjort jätteont, men hon bara flinade. Hon hade ju lyckats med det hon ville ha tag på ;)

sandra & melvin

hon är så söt :D

Maliiin

Vad söt hon är det lilla trollet. Tiden går verkligen fort nu.. Saga är med snart ett halvår. Jisses.

Emma (mamma till Viggo)

Vad fin hon är <3 och vad hon växer :)

Kajsa

Vad fort det har gått, det känns ändå inte som om det är länge sen du fick henne :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress