100703 - Diggiloo
Ja då har vi gått in i Juli månad oxå. Alldeles ljuvligt väder har det varit! Synd att vädret överskuggas lite av M:s farfars bortgång, även om livet pågår precis som vanligt så känns det ju ibland, med kommande begravning och så. Kanske inte så himla mycket för mig som inte träffat honom så mycket, men jag lider med hans släkt och familj =( 

I alla fall, juli har spenderats med sol och bad, precis som annars den sista tiden. Det är därför jag ligger lite på latsidan med bloggen just nu. Vi är ute hela dagarna, och de flesta dagar ser ändå ganska likadana ut ;) 

I torsdags (1:a) var jag och Meja inne och åt lunch hos Linda med henne och Caroline. Det bjöds på god paj och massa prat. Solade en stund på Stumholmen med kusin efter det, men det var så blåsigt så vi frös nästan lite =/ På kvällen var det dags för den efterlängtade bion - Eclipse. Jag, kusin Isabelle, Linda & Johanna gick och satte oss på Stars'n'Stripes på uteserveringen och smaskade på nachos och vitlöksbröd innan filmen, och M kom och hämtade upp Meja. Filmen var braaa! Faktiskt den bästa av de 3. 1:an tyckte jag var bra, tvåan sådär och 3:an var jättebra! Dock slår ju ingenting böckerna. Ser verkligen fram emot nästa film, då jag älskade den sista boken! 



Igår var vi på stranden på Dragsö igen på dagen, med mamma & syskonen. Hur skönt som helst! Meja vågade bada lite mer än hon gjort de andra gångerna (det är ju inte så konstigt att hon inte vågar doppa sig - det är bara 19 grader i havet än så länge...) & jag och syskonen var ute med trampbåt en stund.
På kvällen åkte vi (samma gäng) till Diggiloo-premiären i Ronneby brunnspark. Det var helt ok (som vanligt var Thomas Petersson bäst!), men vi höll på att frysa ihjäl framåt slutet :P NexStar-vinnaren Madeleine Liljestam (tror hon hette så) var ju oxå med, och hon var superduktig!! Tänk er att från att ha varit "en helt vanlig" 19-åring plötsligt turnera med några ur Sveriges artistelit och uppträda inför tusentals människor! Vilken känsla...




Idag blir det Barnens gård igen, jag, Meja & M ska umgås med syskonen hela dagen! :)
Madeleine

Tusen kramar till dig för dina fina ord, det värmde enormt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress