100708 - Tofstjej
Vi har egentligen inte gjort så hemskt mycket sen sist, men jag tänkte att det i alla fall var dags för en liten uppdatering ;)



I tisdags var det "äntligen" lite sämre väder ute, så jag och Meja bestämde oss för att stanna hemma. Tänkte ta tag i att sortera foton på datorn och beställa alla som ska beställa, och därför också sortera upp alla vi har här hemma så att vi vet vilka som behöver beställas. Meja var dock inte så sugen på det, så hon bestämde sig för att tjura största delen av dagen. Hon sov endast 20 minuter när hon somnade på förmiddagen, och sen gick resten av dagen till att försöka få henne att somna igen. Gaaah! Inte direkt så att hon ville vara vaken heller, utan hon bara gnällde. Tokunge! Småstunder var hon glad i alla fall, och då passade vi på att leka lite i hennes rum.
Även om det var sämre väder höll vi på att smälta bort i värmen, så efter maten på kvällen åkte vi och tog oss ett kvällsdopp i Skälagölen. Vattnet där i har värmts upp till typ ljummet nu, så jag kan ju inte säga att jag blev jättesvalkad :P


Provade även att sätta en sån tofs uppe på huvudet som jag hade när jag var liten och ville ha tofs ;) Jag fick hår jättesent nämligen, så när jag ville ha tofs i 2-årsåldern blev det en liiiten ;)

Igår blev det stranden med M:s mamma. Dock inget bad då vattentemperaturen låg på 15 grader :O Det hade tydligen kommit in nytt vatten utifrån. Dagen innan hade det varit 22 på samma ställe =/

Meja äter som sagt inget bra nu i värmen. Frukost får hon i sig, macka mest. Vällingen på kvällen går också okej. Dagarna är dock värdelöst. Ska vi mata kniper hon ihop munnen och vänder bort huvudet, och ska hon äta själv tar hon ett par bitar och slänger sedan resten på golvet... =/ Jaja, får i sig en del iaf, och tvingar i henne vatten & Bravo.


Lite russin går i lilla magen...


...jordgubbar går såklart bra om det finns tillgängligt...


...inte ens favvisen pannkaka gick ner igår på stranden. På 2 omgångar fick hon i sig knappt 1, brukar få i sig 1½ på en gång utan problem annars.

Idag provade vi att göra lite snyggare tofsar =) Vi tänkte hon skulle ha det på 1-årskalaset, så lika bra att öva. Hon är så söt att jag nästan svimmar :D


Sara

Verkligen kanonsöt med sina tofsar =)

Melinda - Mamma till Maja <3

Nemen guuud såå söööööt! Va brun hon ser ut att vara :P sitter hon och steker i solen eller? ;)



Jag ska köpa tofsar till Maja på Ullared, så ska hon bannemig få ha iaf en på sin födelsedag ^^,

Lina

seriöst? Att du inte kom fram och hälsade! :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress