100717 - IKEA
Igår skulle vi egentligen åkt ut och solat och badat med mamma på dagen, men eftersom det kom massa moln framåt förmiddagen skippade vi det och åkte till IKEA i stället =) Har behövt åka dit så länge nu, så det var bra! :) Pengar försvann en del som vanligt, men det får det vara värt ;) Vi fick äntligen tag på spärrar till skåpen och det i köket, och ÄNTLIGEN hittade jag mina efterlängtade "handdukshängare" som jag velat ha i ca 1 år att hänga kläderna på i sovrummet. Skulle egentligen ha några andra, men de har varit slut varje gång, och igår när det äntligen fanns ett visningsex, så fanns det såklart inga i hyllan =( Men så hittade jag en annan, en nyhet, som faktiskt till och med var finare och smidigare, så nu har jag & M varsin, slipper kläderna hamna på golvet =) Meja fick sig ett litet eget bord (för bara 49:-!!) och leksaksglas som såg helt riktiga ut =) och en egen hög pall som hon kan stå på vid handfatet. Riktigt bra inköp igår tycker jag! :)






På vägen dit satt Meja och lekte tittut halva vägen, och efter att ha varit vaken hela shoppingrundan somnade hon sedan gott på väg ut från parkeringen och sov tills vi stannade bilen hemma :) God mat blev det såklart på IKEA med, kycklingfilé till mig och mamma, och köttbullar med pasta till Meja.




Fotade även Meja lite igår innan vi åkte iväg. Haha knasunge är hon, om det inte syns?! ;)


Mitt hjärta! <3

Idag när jag gick upp när M hade åkt till jobbet började det åska ute. Jag tycker INTE om åska, så jag har bara längtat efter att Meja ska vakna så jag kan tänka på annat. Men nej, då sover hon till kvart i 9 idag bara för det ;) Jag fick färdigpackat inför helgen i alla fall, och nu har det slutat åska igen :) Det behövdes ju faktiskt för att rensa luften lite!

Just det, igår tror jag Meja kom på att nu vill hon börja gå ordentligt själv! Hon stod vid soffbordet igårkväll och så plötsligt vandrade hon iväg några steg, ramlade, men reste sig igen och gick vidare. Höll på så tills hon hade tagit sig bort till skafferiet i köket. Hon hade en macka i handen så det var lite ostadigt sådär ;)

Nehej, nu ska jag och Mejisen bege oss ner till Skåne tills imorgon. Vi ska till min styvpappas släkt och hälsa på, och lämna M hemma. Vi kommer sakna honom massa! Men efter denna helgen har vi faktiskt 4 hela veckor ihop alla 3 innan det är dags att börja jobb, skola och dagis... Hujedamig!
Vi2blir3.se - Malin

Åh ikea vill jag också på! Man ska bara hitta tid och framför allt ork så här i semestertider, de är ju så mycket folk på sådana ställa då :-)



Ja de här är första gången vi testar Fuji så vi får hoppas att vi blir nöjda :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress