100720 - Bakdag

Så var tisdagen oxå över, känns som att dessa 4 veckorna kommer gå fort... =/

Idag när vi gick upp såg vi att det var mulet, så vi bestämde oss för att baka lite mer frallor till kalaset & åka och handla till det. Bakade en dubbelsats ljusa frallor igårkväll med. Eller ja, vi & vi förresten, jag har bakat & handlat, M har städat lite, varit och tränat & så.
Sagt och gjort, jag & Meja åkte och handlade medan M åkte och tränade. Mötte sedan upp min kära vän Astrid som följde med hem hit på lite bakning. Vi bakade en dubbelsats med grova frallor och ytterligare en dubbelsats chokladmuffins, såna jag gjorde häromdagen. Synd  bara att vädret klarnade upp framåt middag, så vi hade kunnat vara ute och sola =/ Menmen, nu är det bara lite fler vaniljmuffins som ska göras, sen är allt klart =) Det är ju faktiskt himla skönt! Sen hämta marsipan på fredag med förstås, och göra tårtorna, det är ju lite svårare att göra i förväg.

Detta är nu nästan exakt ett år sedan. Jag fattar inte vart tiden tar vägen. Vid denna tiden för ett år sedan var jag ganska ovetande om vad som faktiskt väntade. Jag ville bara bli av med magen och gosa bebis ;)


Förresten har Meja börjat få ett jäkla humör! Både på gott & ont ;) Hon kan bli precis vansinnig snabbt, men lika snabbt kan hon bli glad igen. Jag har sagt tidigare att hon hade humör redan då, när hon inte fick som hon ville och så, men nu är det en helt annan sak. Hon låtsasgråter, tjuter och flinar. Knasunge!

Stackars Meja har nog nya tänder eller något på g. Hon kändes varm i morse tyckte jag, men hade ingen feber då. Sen har hon varit massa gnällig under dagen både igår och idag, och nu i eftermiddag hade hon feber lillpluttan =( 38,7. Hon har även dreglat massamassa hela dagen, brukar aldrig göra det annars. Men det syns och känns inget i munnen...

Var förresten och hälsade på vår jobbarkompis lilla 17-dagarsbebis idag. Maaaw myspys!

Maliiin

Saga låtsasgråter med när hon inte får som hon vill. Hon har även börjat fejk skratta, haha. Låter helt knäppt. :) Man hör verkligen hur falskt det är.

Alfva

Ja, shit vilket humör de har! :( Här slängs det ner på golvet om jag säger nej, vi har även haft vårt första vredesutbrott i en affär.. :D Det trodde jag iaf skulle dröja till 3-års trotsen - men vad sjutton.. ;)

Då vet man ju att de har personlighet iaf! Och jo, direkt efter är det världens gladaste tjej!

Vi2blir3.se - Malin

Hihi vad roligt de är de där med drömmar, få se om de stämmer! Jag har ju drömt att de var en pojke men doktorerna trodde de var en tjej så de är ju hugget som stucket! Vi får helt enkelt se vad de blir ;)Vi är så nervösa och nyfikna!



För oss spelar de ju mindre roll vad de blir, var bara roligt att höra vad doktorerna trodde!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress