100724 - Kalas med min släkt
Hejsan!

Ännu en "födelsedags"-dag avklarad =) Lite sådär halvlyckad, då vädret har varit riktigt skit =( Vi började dagen med att sätta upp partytältet ute, i lite duggregn, vi tänkte att det går ju att sitta där ändå... Bara det att sen ökade regnet på resten av dagen och en stund innan kalaset skulle börja började det blåsa som attan med =( Så i sista sekunden fick vi möblera om halva lägenheten och duka långbord inne i stället :P Blev lite krångel, men det fick gå. Det blev frallfika, paketöppning för både mig & Meja och sen tårta och cupcakes! Såklart fick snuttis "blåsa ut ljusen" på tårtan med, med viss hjälp av mig ;) Hon fick jättefina saker. Massor av kläder, en fin matta till sitt rum, en lekbil med Hello Kitty och en liten docka bland annat. Även jag fick bra saker, en plättlagg, presentkort hos frisören, pengar m.m. :) Tack så jättemycket allihopa!

Tänkte slänga in ett bildregn nu i stället för att beskriva dagen lite mer utförligt ;) Hörs imorgon efter sjungning i kyrkan och kalas nr TRE ;)




Det blev ett bad för pluttan i morse! :)


Ute & sätter upp partytält ;) Invigning av regnstället...


Paketöppning på kalaset :) Meja tyckte inte det var jätteskoj, det var för mycket runt omkring. Dockan gillade hon i alla fall :) och en del av kläderna som hon vägrade släppa ifrån sig ;)



Alla våra fina presenter. På första av de små bilderna ser ni Mejas matta och bil!




Tårtorna :)


Glömde ju visa igår att Meja var i tidningen :)


Avslutar med en bild på Mejan i prinsessklänning som hon fick ärva av min kusin Lovisa =) Den var liite stor än, 98-104 ;)

P.S. Idag har jag bara sett Meja krypa en enda gång, resten har hon gått. Hon började dagen med att kunna svänga oxå, så nu går det fort framåt! :) Går & går & går. Fattar inte att det kan gå så över en natt =) Och precis till födelsedagen =)

Melinda - Mamma till Maja

Men va kul att hon kan gå redan :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress