100731 - Fix&plock
Det är inte mycket som hänt de senaste dagarna. Det har varit kasst väder, och vi har mest varit ute på ett par shoppingturer & fixat i ett nytt rum här hemma...ett lek- & träningsrum! :) Vilken kombination va?! ;) Men vi behövde både och, så fick bli så. Halva av varje. Får vara noga med att alltid lägga undan sånt hon kan skada sig på bara. Det är snart klart, ska bara ha upp lite på väggarna med och sortera upp de sista grejerna. Ska beställa ett par träningsplanscher på mig & baby från när vi provtränade lite idag.



Vi har beställt lite till Meja med. I måndags beställde jag namnnappar till henne inför dagisstarten. På onsdagen låg de redan i brevlådan! Bra service :) Och fina var de!
Sen igår beställde vi vinterstövlar till henne. Lite tidigt kanske, men fick tips från Alfva att det var REA på barnskoshopen, så kunde inte låta bli! :) Jättefina var de och bra verkar de. Hade kostat 699:- från början, och nu gick allt med frakt o.s.v. på 324:-. Borde ju hålla för vinterns påfrestningar :)



Meja blir bara stadigare och stadigare med gången. Nu svänger hon runt utan några som helst problem, och hon går stadigt med skor med, vilket var jobbigt tidigare. Man ser henne i princip aldrig krypa nu om dagarna, utom om hon ska under något, eller har ramlat och är väldigt trött. Hon gick omkring på Maxi idag som ingenting ;) Man blir lika förvånad varje gång hon kommer gående, man vänjer sig liksom inte så på en gång ;)



Hon lär sig mycket annat med just nu. Hon kan numera hela baka-kaka-ramsan (rörelserna alltså :P), hon säger för det mesta "heej" och vinkar då hon kommer in i ett rum (om hon inte är blyg om det är okända människor), hon kan peka på sin mun om man säger "var är Mejas mun" och på min om man frågar "var är mammas mun". Hmm, vad har hon mer lärt sig, känns som det är så mkt :O Jo, hon kan tvätta sig runt munnen med om man ber henne. Pallen vi köpte på IKEA var superbra, så nu står hon själv vid handfatet och tvättar sig när hon har ätit. Vi fyller på vatten och så tvättar hon händerna och munnen. Bra att lära sig i tid ;)



Och slutligen, till det jag har pysslat med idag en del tid =) Jag hämtade ner min gamla dockvagga från vinden, som min farfar gjorde när jag var liten, och målade om den från vanlig furu till vit =) Superbra blev det! På första bilden är den bara grundad, och på de andra klar. Den ska in i lekrummet nu =)




Avslutar dagen med en bild på min sötnos från idag! (Som btw var superledsen nu ikväll när hon skulle sova =( Stackaren, ont, tand, separationsångest?? Så svårt när hon inte kan berätta...)

Melinda - Mamma till Maja

Vilken fin vagga! :) Och söt Meja såklart ^^,

Jag beställde faktiskt också namnnappar igår :) Så dom kommer väl i veckan hoppas jag :)

malin - mamma till nova ♥

Vilken duktig tjej du har :)

Alfva

Åh, jag var också sugen på just de där kängorna, men är så fjantig att jag vill se vad hon får för färg på overallen först.. :D



Vi2blir3.se - Malin

Åh så stor hon börjar bli =)

Promenerar själv och allt!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress