100602 - "Första" mammadagen
Jag har haft en alldeles underbar "första" (för denna gången) mammaledig dag! Precis som jag har sagt hela tiden så kom sommaren som på beställning nu när jag blev ledig ;) M - som ju började jobba idag - var inte riktigt lika nöjd ;)

Vi åkte med M i morse när han skulle till jobbet hem till mamma och co. Satt sedan där och solade största delen av dagen med lite avbrott för lunch och så. Herregud så skööönt det varit idag! Jag passade även på att hoppa lite studsmatta för att få mig lite träning ;) Meja har lekt, och gungat lite på sin nya småbarnsgungbräda hon fick av mamma idag, tack! :D Sedan promenerade vi upp till skolan där lillasysters "sektion" hade öppet hus, visade vad de hade gjort nu under 2:a klass. Hon börjar bli stor min lilla syster =) Blev såklart promenad tillbaka oxå.

När M kom och hämtade oss efter jobb och träning blev det hem och laga mat, som blev alldeles underbar kycklinsallad i solskenet, att mat alltid smakar mycket bättre ute?! Sen gick vi ut på en promenad vi med, med M:s mamma och hundarna, så motion har jag allt fått idag =)



Imorgon ska förmiddagen spenderas hemma med städning och packning inför Göteborg i helgen, och därefter ska jag träna lite och träffa svägerskan, och inte minst så ska jag gosa bebis! Min kusin fick en liten flicka för ca 2-3 veckor sedan, så jag och Meja ska dit och hälsa på =) Myspys!
Måste även handla på mig lite barnmatsburkar till Meja inför vår weekend och kolla lite sommarskor till mig o.s.v. Fullspäckad dag m.a.o., hoppas såklart på sol med!
...och nu längtar jag och Meja upp till Göteborg och flickorna, vi ska ha så kul! Men kommer såklart sakna pappa M här hemma!

Avslutar med lite bilder på pinglan från igår och idag: (tagna med nya telefonen)



Maliiin

Haha, vad många tänder Meja har :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress