100614 - Förskolebesök
Först lite bilder från Wämöparken igår, där Meja gillade att titta på djuren, och det var himla mysigt! Blir nog fler besök där i sommar! :)




Idag började vi dagen med en promenad med kusin runt typ hela Vedeby. Åkte även och handlade lite smått. Väl hemma igen gjorde jag köttbullar till middag, och det blev gott =) Kom och tänka på det igår att det var sjukt längesedan vi åt det!

Imorgon bitti är det vägning för mig, ska bli spännande... Jag hoppas på 1 kg minus men vi får se. Jag hade ju egentligen tänkt vara färdig till midsommar, men det blir nog någon vecka till efter. Får helt enkelt synda över lövmarknaden med langos (dagen innan midsommarafton) och midsommarafton med jordgubbstårta & nypotatis. Jaja detta hör inte hemma här utan i Viktbloggen.

Ikväll var det dags för info-möte på Mejas blivande förskola! Tyvärr jobbade M, så vi fick bege oss dit själva jag & Meja. Blev ju en promenad till åtminstone :) Och tack och lov så känns det bra nu efteråt! Direkt när vi kom dit kröp Meja in på avdelningen innan jag ens hade fått av mig mina skor. Vi fick träffa hennes blivande fröknar & titta oss omkring, fick information om inskolning o.s.v. och det verkar verkligen jättebra där! Det är alltså Gomorronsols förskola här i Fridlevstad hon ska gå på. De är ute mycket i i princip alla väder, och de har egen kock på plats som lagar all mat från grunden. Personalen verkade jättegulliga! Det ska nog bli bra det här...

Meja gillade sin mat idag. Köttbullar som endast var stekta i ugnen (till oss steker jag först i ugnen och sedan en stund i pannan för lite yta) och makaroner. Hon började med att försöka stoppa in en hel stor köttbulle innan jag hunnit dela :P

Linda

Sööötis hon är!! Men gud vad hon växer.. var ju längesedan jag såg henne nu. Ska bli kul på torsdag! :D Kram

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress