Hjälp mig att välja vagn!!
Har varit och kollat på vagn med mamma idag på Babyproffsen, och jag trodde INTE att jag skulle ha så svårt att välja, speciellt med tanke på att det inte fanns jättemånga i den typen vi ville ha ;) Nu står det i alla fall mellan dessa 2, jag kunde bara inte bestämma mig medan vi var där:


Chicco LiteWay                              BabyTravel Bangkok

Båda kändes precis likadana att köra, och lika stadiga, så på det är det ingen skillnad. Dock har jag lite för-/nackdelar på båda:

+ Chiccon -
Älskar färgen. Blir jätteliten ihopfälld vilket egentligen var det vi var ute efter. Lite mindre och smidigare.

+ BabyTraveln -
Stor stadig varukorg. Säkerhetsbygel framtill. Mugghållare uppepå (inte för att det är en nödvändighet, men ändå :P). Helt handtag vilket gör den lite mer lättkörd.
Maliiin

Jag gillar nog nr 2 mer :)

Molly

Jag vill ha bt:n, men i rosa =D

Kristin Andersson

BabyTravel Bangkok hade jag valt om jag varit dig. Den ser mer stabil ut än den ljusblå.

niina

babytraveln!

Thess

Inte för att jag kan något om barnvagnar men den ljublå är ju bäst i åtanke med hur liten den blir när man fäller ihop den. Men jag hade nog ändå valt den svarta pga det hela handtaget - och varukorgen var väl bra med. Jo den svarta! kram :) - Thess

JL

Jag hade valt Chiccon utan snack. För att den har singelhjul framtill och märket får ofta bra renommeer. Men förstår att du har det svårt, jag valde mellan Maclaren och CityMini och det slutade med att vi fick en beggad och jag la jakten på hyllan :)

Alfva

Ett tillägg är ju även att babytraveln får du inte ta med fram till gaten (förutom i Sverige där man aldrig får det) eftersom det bara är chiccon som räknas som paraplyvagn.

malin - mamma till nova

Den var också fin! Men som du skriver så vill jag ha helt handtag och så tycker jag det är bra att den har säkerhetsbygel och mugghållare :P sen gillar jag färgen mycket! finns chiccon i lila? ;P



Hanna

Hej

Hittade hit när jag googlade på baby travel bangkok vs chicco. Nu ett år senare undrar jag ju såklart vilken blev det o hur trivs ni med den???

Vore kul med svar:)

/Hanna

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress