100313 - Sömntuta
Meja har verkligen sovit superbra sista dagarna! Ja, på dagen i alla fall. Somnat alldeles själv i sängen på första försöket (möjligen andra någon dag) och sovit i över 2 timmar! Mammas duktiga lilla flicka...
Just nu ligger hon och sover och jag ska intervallträna idag så borde egentligen ta mig ut nu, men mår inte riktigt hundra. Mår lite illa och är lite "dimmig" i huvudet. Men jag måste!

Igår var vi i stan en runda. Var inne på H&M och hittade ett par jeansleggings som jag provade, men gillade inte riktigt de i M, de passade just nu, men var på gränsen till stora vid ljumskarna, i midjan och vid knävecken typ. M tyckte jag skulle prova ett par i S, så han gick och hämtade det, och vet ni vad?! De passade! Jag kunde ha i strl s!! Från H&M av alla ställen, som brukar ha så små storlekar... Antagligen var det bara dessa som var stora i storleken, men jag blev glad i alla fall ;) haha! Vi hittade även pyjamasar till Meja som vi ska ha med till Gran Canaria, som var med korta ärmar och ben. I vanlig pyjamas svettas hon väl ihjäl :P utan kan hon inte heller vara, för då drar hon bara av blöjan.

Vi var även uppe på Faetter BR och fick syn på en "vagn-ratt" till Meja som jag höll fram mot henne, och hon blev helt till sig ;) Så nu har hon önskat sig den i påskägget! Hittade oxå en fräck pool där som vi nog ska införskaffa åt henne till sommaren. Det var som en liten röd bil, och det var lock till också så man slipper tömma och fylla den hela tiden.

Jag lääääängtar utomlands nu ska jag be och få tala om! Vill åka nununu! Tur det inte är såå hemskt länge kvar i alla fall! Vill bara ligga och steka i en solstol, gå på marknad och bada med min lilla älsklingsgumma. Hittade en utflykt på hemsidan idag med som lät mysig, får se om det blir något =)

Igårkväll var M:s bror + flickvän här, och vi åt nachos och sen vanlijpannacotta med varm hallonsås, mumma! Vaniljpannacottan var riktigt god, och så enkel att göra! :O Varför har jag aldrig provat det innan? Efter middagen lämnade vi ner Meja hos sin farmor och farfar strax innan hon skulle somna och åkte in på bio, Shutter Island. Jag tycker faktiskt att den var riktigt riktigt bra! Lite oväntad och lite invecklad, men jag gillade den! Rekommenderas! Nu kanske ni tänker att det var hemsk vad hon springer på bio vareviga vecka, men det var faktiskt pappa som ringde och hade fribiljetter som gick ut igår, och det är ju onödigt att de ska brinna inne ;)

...och tro det eller ej, men vi ska faktiskt ut ikväll. Ska hem till en av M:s gamla kompisar först, och sen in till stan. Just nu känner jag mig dock sjukt osugen, menmen... Det värsta är att Meja ska sova borta för första gången :( Känns inte som jag kommer kunna slappna av en sekund =( Jag får be dem ringa vid minsta gnäll, så kommer jag hem igen ;)

Ang. hennes "sjuka" så vetifanken vad det är. Hon kräktes igårkväll igen, men hon verkar annars hur frisk som helst... Börjar undra om hon är allergisk mot något, för hon får behålla gröt och välling, majkrokar och frukt. Annat kaskadkräks hon av :( Jaja, blir det fler gånger i helgen får vi ringa BVC igen på måndag. Kräks hon igen idag så stannar jag hemma med henne ikväll i stället.



Shopping igår - Meja fick smaka hallon igårkväll, gott!


Nu har hon slutat krångla runt i sängen innan hon somnar *peppar peppar*, duktig tjej! Hoppas det håller i sig, hon är mycket gladare när hon sover ordentligt.

Förresten är "huggtänderna" i överkäken på väg att spricka igenom :)

 

 

madde

Skönt att hon sover bra!

Det är en kamp jag inte tagit med Melina än, mest för att vi bor i en etta me sovalkov, så det är liksom svårt o lära henne somna själv när tvn är på lr bara det att vi inte går o lägger oss, hon ser ju oss från sin säng. Men det är ganska lätt o svepa in henne i filten o bara ligga en stund me henne.

O ja jag vet inte om det är tänder lr ngt utvecklingsprång men det visar sig=)

Fina pyjamas=)

Isabelle Svensson

Sv: Men mattias skitmusik var ganska bra ändå ;D

Melinda - Mamma till Maja ♥

Köpte du de där pyjamasarna på H&M? Jättesööt med Tiger :)

madde

Du har en award att hämta hos mig=)

Ha en bra dag!

Kram

cattis

Va kul att få på sig S :D Grattis



ca 1100-1200 kr hitta denna på barnens hus :) http://leksaker.toyland.se/sv/category/385/Paraplyvagn här finns färgrena =)Man kan även beställa från sidan och de kostar lite mindre så får se hur jag gör. :) Ska ju på BH imorgon

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress