100316 - Det här med sömn...
...det har hänt mycket på den fronten de senaste dagarna! :)

Det var jättetrevligt på festen i lördags =) Var kul att träffa några av M:s gamla kompisar! Jättetrevliga... Sockerkick av cidern blev det med :P haha! Det blev dock ingen utgång efter festen, vi satt på bussen in till stan med massa skrikiga apfulla 18-åringar (HAHA, fan vad gammal jag känner mig plötsligt!) och jag blev halvåksjuk av allt liv och alkohollukt och allt. Vi gick därmed bara till Caspien och köpte varsin baguette och ringde sedan taxin (läs; pappa + sambo ;P).
Meja sov ju borta i lördags, då vi kände att det var bättre än att vi skulle komma och dra upp henne mitt i natten, och kanske alkholpåverkade och så. Då hade hon det bättre hos sin kära mormor =) Hon hade varit jätteduktig snäckan! Som vanligt ;) Hon hade sovit i resesängen första halvan av natten och sen flyttat över till mamma. Sak nr. 1 som hänt ang. sömnen alltså: Hon har för första gången sovit borta.




Söndagen blev slapp och trevlig =) Jag hade bråttom att åka och hämta lillsnuttan på förmiddagen eftersom jag tyckte det kändes så skumt att vakna upp utan att hon var hemma, men vi tog det lugnt och så och fick sedan skjuts hem till mamma o.co. Meja brydde sig inte ett dyft om att vi kom, hon sov middag ;) Hon hade nog inte ens märkt att vi varit borta, hon får ju så mycket uppmärksamhet där ändå! Pannkakor åts sedan till lunch av snuttan, och det gillades skarpt! Blev middag hos M:s föräldrar sen, skönt att slippa det iaf ;)



Igår var det skolan nästan hela dagen, basgruppsträffen kändes helt värdelös igår tyckte jag =( Fick inte ut något alls av den. Men aja, närvaro i alla fall :) Nu är det inte länge kvar till praktik på sjukhuset, längtar!!

På kvällen sen hände något otroligt, Meja somnade i sin egen säng efter att jag stått och klappat henne en stund. Och hör och häpna, hon vaknade inte förrän kl 8 i morse :O Jag tyckte det var grymt skönt att slippa vakna en gång i kvarten för att hon gnyr till eller rör sig lite i sömnen. Visst att det är jättemysigt att ha henne bredvid, men man måste ju sova med :P Hon fick komma in i morse i stället och gosa. Nr 2 som hänt ang. Mejas sömn är alltså: Hon har sovit i sitt eget rum hela natten! (Har iofs inte sovit ens halva nätter där förut så!) Dagarna funkar oxå fortsatt bra, då funkar det att bara lägga ner henne. På kvällen igår och idag har jag fått stå och klappa henne till sömns, hon är ju ofta gnällig på kvällen, och vägrar vara själv då. Nu håller vi en tumme att det funkar inatt oxå!

Ikväll har det blivit jobb, halv3 till strax efter 21 (stängning). Dryyyygt, men jag behövde verkligen pengarna då jag inte jobbat på ett tag, så jag kunde inte säga nej när hon ringde i morse.


Mitt allt!
Maliiin

Vad duktig hon verkar vara, med allt tycker jag :) Vad gulligt det ser ut när hon står intill er i köket :)

Alfva

Jisses vilken härlig pyjamas! Vart får man tag i sån?

Melinda - Mamma till Maja ♥

Lilla skruttan då :) Kan hon äta pannkakor? Skär ni i smått smått smått då eller? Vi ska börja me sånt där nu, och det är ju sååå läskigt :P

mamma

såå söta bilder på lilla skruttan!!!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress