100320 - Helgslapp (& plugg...)
Igår var det först lite plugg på förmiddagen, sen in till skolan på basgruppsträff. Det var kul igår, vi (halva gruppen) hade gjort fallbeskrivningar som de andra skulle komma på vad det var för sjukdomar, och de till oss då. Det gick i alla fall hyfsat! Det är faktiskt ett himla bra sätt att jobba med sjukdomarna, man lär sig mycket och man har himla kul under tiden!

Efter skolan skulle jag åkt och handlat, men smarta jag hade lagt plånboken i träningsväskan i torsdags kväll, så det fick vänta... Jag åkte i stället hem och hämtade upp mina älsklingar och sen åkte vi och badade :) Har ju inte varit nu sen babysimmet slutade och det är väl 3 (4??) veckor sen nu. Känns dumt om hon ska glömma allt nu när hon kan så mycket. Meja var i alla fall överlycklig över att få bada igen, hon gapskrattade när hon väl kom i vattnet. Det märktes verkligen att hon hade blivit lite äldre sen sist! Min duktiga tjej kom ihåg allt och kunde lite till, hon tog sig till exempel nästan upp på kanten själv :) Det märks även att hon börjar apa efter mer och mer som vi säger, för när vi stod och lekte och sjöng "hoppa, hoppa, hoppa, hoppa" så började hon "åpa, åpa, åpa" :P 

Därefter fick vi åka och handla i stället :) Blev dyrt som vanligt, men fick mycket inhandlat. Nu har vi blöjor så det räcker ett bra tag (får passa på när man ändå har kuponger) och mat rätt länge oxå. Har även gjort matlista för hela veckan ut, skönt! 

Idag var det dags för mig att börja tentaplugga (tenta på torsdag), men tror ni jag har öppnat böckerna än?! Nope... ;) Har lagat mat till Meja (se här under),  förberett vår mat och slappat. Nu ska jag göra klart vår mat och sen ut & gå en sväng! Sen är det dags för plugg ;)   
Elin

Åh, jobbigt med tentaplugg... Skrev en själv idag! Vad är det för kurs du ska skriva i?

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress