100325 - ÄLSKADE DAG!!!

JAG KLARADE TENTAN! Fatta känslan, jag är nu färdigpluggad för denna terminen. Lite hemtenta och så under praktiken, men vad gör det?! Inget kan dra ner mitt humör idag :D Jag gillade dock inte idén med muntlig tenta, sitta och svara inför alla sådär. Jag hade tur som fick frågor jag kunde iaf, sen kunde jag ju flika in lite på de andras med :) Mina frågor var "hur ställs diagnosen KOL?" och "vad är skillnaden mellan diabetes typ I och diabetes typ II?". Lider med de som inte klarade dock :(
Jag har definitivt inte pluggat såhär mkt som dessa 2 månaderna sen jag började läsa annars. Sammanlagt... Så j**la skönt att det är över och jag är så stolt över mig själv att jag klarade det "trots" Meja! Får man vara det?! ;) Haha! Och så många som trodde att jag inte ens skulle orka komma tillbaka redan efter ett halvår o.s.v. Jag kan! :) Nu är det 9 veckors praktik som väntar, sen ett mammaledigt sommarlov!

Resten av dagen sedan tentan har fortskridit väldigt bra den med :) Åkte in med basgruppsvännerna och tog en fika för att fira efteråt, sen hem till älsklingarna. M hade börjat med våffelsmeten när jag kom hem, så vi packade ut oss på uteplatsen och gräddade dem & åt där ute, gott! Sen drog vi på Meja lite "slit-&-släng"-kläder och lät henne krypa lite i gräsmattan, var nere och gungade och så. Hon åt upp nästan en hel våffla själv! ...och idag bara vrålälskade hon gungan, gapskrattade :) Hon älskade att vara ute, hoppas det fortsätter så.
Ikväll blir det lite middag hos kusin som fyller 9 år idag (+familj då). Grattis till henne!! 

Nu kommer massa utomhusbilder från innan, de blir ju så fina bara av att solen skiner ;D


 

Underbart!


- Oj, mamma, jag ramlade :P


Jordig och fin blev hon, men det var det värt =)


- Wohoo, kul & gunga!                  - Våfflor är gott...!


Kan ju avsluta med att säga att jag älskar hennes nya vårmössor från H&M :) Tvåpack rosa & vit.

Alfva

Men hallå där - vad är det där för fuskväder ni har?

Här är det snålblåst och iskallt. Himlen är så mulen att regnet hänger i luften. Riktigt bläk-väder!



(Och GRATTIS till tentan! Fasiken vad grymt!)

Linda

GRATTIS!!! vad skönt och bra jobbat!

Nu får du passa på och njuta lite då!

Superfina bilder på Meja!

kram

Birgitta

Hej hej!!! Såg att din mor länkat till din blogg så jag var tvungen att titta in här. Din mor och jag var i samma föräldragrupp med Evelina och min Matilda (och då var ju du typ 12 !!!)och nu har jag en liten 1-åring igen ;-) Vilken underbart fin blogg du har, du är ju superduktig. Verkligen tufft att läsa samtidigt som du har en så liten kicka hemma!!! Grattis till klarad tenta!!!!



Birgitta

Emma Viklund

Vilka härliga bilder! :) Söt hon är Meja!! Vilken underbart vårväder ni har! och INGEN SNÖ kvar??? :O Vi har mycket snö kvar, men det är iaf borta på vägarna, grusuppfarter m.m... Vill med ha riktig vår!! :)

Elin

Grattis! Superhärligt att ha praktiken kvar innan sommarlovet, vi har nästan lika fast tentaperiod alldeles innan sommaren.



Och jises vilken vår ni har! Här uppe är det säkert 1 m snö ;-P

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress