100327 - "Hoppa"
Vet ni?! Meja har nu sagt sitt första riktiga ord, och otippat nog blev det hoppa. Hon har ju sagt både mamma och pappa några ggr, men det kommer inte direkt vid tillfällen då vi "ber henne om det", så tror inte hon egentligen är så medveten om det.
Men i alla fall, hoppa var det ja. Jag skrev ju efter förra fredagens bad att hon hade hålla på och säga "åpa-åpa-åpa" när vi sjöng hoppa-sången. Sen i torsdags kväll när vi mös i sovrummet så sjöng vi den igen, och plötsligt när jag hade tystnat och hon stod där vid sängkanten så kollade hon på mig, la huvudet på sne och sa - Håpa! Min duktiga lilla tjeja :) Sa det ett par gånger till sen.



Igår var dagen fullspäckad, den började med att jag och Meja åkte och badade vid 10 med öppna förskolan. Hon var dock riktigt trött så hon var inte riktigt så glad som sist. Hon brukar ju vanligtvis somna vid halv10-tiden. Därefter lyckasdes vi få tid att komma upp på BVC och väga Meja eftersom det inte blev någon 8-månaderskontroll då vår BVC-sköterska var sjuk, så får se när det testet blir av. Snuttan har inte växt på så bra på längden de sista gångerna :( Får hoppas att det bara är en liten svacka.
Sen åkte vi hem till mamma/mormor dit även M kom, och vi bjöds på lunch :) Gott var det tyckte vi alla 3 :)
Sen var det då dags för kusin att kvittera ut sin födelsedagspresent, så vi begav oss till Leklandet. Meja hade sovit typ en halvtimme på hela dagen, så hon var väl inte jätte-"lekpigg", men de andra hade kul (kusinerna + mina syskon).

På kvällen var det dags för lite klassträff, blev "förfest" (nyktert för min del) hos en tjej i klassen och sen middag på nya Harrys. Caesarsallad blev det för mig, mycket gott var det! Hamburgarna såg inte heller fel ut... Mycket trevligt att äntligen få se lite fler av mina nya klasskompisar än bara de i basgruppen. Nu är det snart praktikdags, och oj som vi längtar! De som hade varit ute redan längtade in och plugga nu, stört :O De vet inte vad de har framför sig ;) Mohaha! Blev även superavis på de som hade haft praktik på gyn, de hade fått vara med på varsin förlossning! Maawh, avundsjuk! Den avdelningen ska tok-önskas inför praktiken i termin 6 sen. Hade varit så perfekt att få göra något man är så intresserad av.
Elin

Åh vad kul att vara med på förlossningar! Det är några som har varit på gyn nu när vi haft fätstudier men då är det mest livmodercancer och sånt...

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress