100511 - Semesterplaner
Idag har jag varit ledig :) Himla skönt! Har dock stått i köket typ heeela dagen :P Jag och älskling (+ svägerskan som kom hit i förmiddags) har haft ordentligt storkok. Jag bestämde mig igår för att jag skulle göra kroppkakor (se nedan) och eftersom M inte äter det (är ingen äkta bleking :P) så gjorde han massamassa kålpudding oxå. Massa mat har vi nu iaf, halva frysen full med kålpudding och 2 portioner har jag kvar med kroppisar :)



Praktiken igår gick bra, gick själv med sjuksköterskehandledaren eftersom min T6:a skulle gå natten. Fick ge en intramuskulär injektion, gick finfint :) Blev blixternervös först när hon sa att jag skulle göra det eftersom jag bara gjort det en gång på docka förut :P

Meja har blivit så söt med vinkandet nu :) Hon började ju vinka vid 7 månaders ålder med hela sin arm, sen slutade hon efter några veckor och har inte vinkat alls sen dess. Sen i söndags efter kalaset vinkade vi som vanligt hejdå, och då vinkade hon plötsligt med sin lilla hand. Såå sött är det! Hon har nog funderat på detta ett tag nu medan hon inte vinkat, för nu är det som hon aldrig gjort annat, vinkar verkligen riktigt nu, så fort vi säger hejhej, hejdå, vinka eller så :) Sötunge!
På tal om sötunge, idag satt vi och åt lite mellanmål, och Meja fick smörgåsrån med leverpastej som hon åt glatt till en början. Sen såg hon ju att vi åt något annat (knäckebröd) och hon blev precis vansinnig! Jag försökte få henne att smaka på mitt eftersom hon skulle förstå att det var för hårt för henne, men hon skulle inte ha om hon inte fick hålla själv. Till slut tröttnade jag på skrikandet och gav henne ett eget knäckebröd. Hon blev tyst direkt och satt och knaprade på det i 10 minuter :P
Sen ikväll fick hon kroppkaka utan fläsk, hon älskade det =)


Nöjd med sitt knäckebröd! Mätt lär hon dock inte blivit för hon fick nog i sig sammanlagt en tugga :P

Har gjort klart mitt praktikschema nu med, skönt att ha det gjort... 4 juni är det slut, och då bär det av till GBG till tjejerna :) Längtar tills dess!

Nu har vi förresten grovplanerat årets sommarsemester! Det blir tältning som jag nog nämnt tidigare, och rutten blir:
2 nätter i Båstad
2 nätter i Tylösand
Falkenberg på buskis: En mor till salu
2 nätter i Ullared
2 nätter i Gränna
Ev. Kosta Outlet på hemvägen
Vi har även letat upp ett tält vi nog ska slå till på, och en liten minigrill som blir smidig att ta med. Nu håller vi bara tummarna för fint väder, så tror jag det blir en toppensemester :) Om någon vill med på delar av resan är det bara att säga till :) Kul för Meja att få lite omväxling i sällskapet ;) Och oss med för den delen! Om någon har några bra campingtips så säg till, för det är första gången vi ger oss på det "på riktigt".


Vi har även gjort inbjudningskort till Mejas 1-årsdag nu, och önskelista som finns här. Hon ska även få en sulkyvagn av sin mormor, TACK! Usch att hon snart är så stor. Tur det är ett tag kvar :) 
Beatrice ♥

Härligt att ni hunnit med att planera semestern!

Här blir det två nätter i Tyskland med familjen, annars kommer vi vara hemma hela sommaren :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress